Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 9 januari 2018

Livet livet!!!
Det som pågår varje dag utan att man inte tänker så mycket på det.
Det rullar bara på.
I bland stannar man upp och blir eftertänksam.
Man kommer i kapp livet på nått sätt, och reflekterar över vad man egentligen har gjort.
Saker man har påbörjat eller kanske avslutat.
Eller saker som man måste ta itu med.

Nyårsafton 2017 firade vi tillsammans med Reino och Saa.
De har på kort tid blivit riktigt goda vänner till oss. Så himla kul!!
Saa hade lagat så mycket god mat som vi hade turen att få njuta av.
Vi spelade golf kinect, sköt lite raketer och skålade in det nya året på tolvslaget.
En fantastiskt trevlig kväll.
Det sägs att vissa människor kommer in i ens liv av en orsak,
och det var meningen att våra vägar skulle korsas.
Det är en ynnest att ha så många fina vänner vid vår sida.
Maria och Mattias
Lena och Jonas
Carina och Peter
och nu Reino och Saa.
Underbart!!

Jag ser fram emot 2018. Jag tror och hoppas att det ska bli ett bra år på många sätt.
Jag ska fokusera på dem som verkligen betyder mest för mig, och på mig själv.
Jag hoppas framför allt att vi får en fin sommar. Det behöver vi.
Jag tror att det är mycket på grund av den som jag inte känner mig i toppform på något plan.
Förra veckan skottade jag en massa snö. Det snöade varje dag.
Tack och lov för snöslungan. Vi fick erfara alla sorters snö. De kan verkligen ha flera olika konsistenser, samma dag, helt beroende på temperaturen.
Dessvärre fick Tomas ryggskott och fick tillbringa några dagar hemma för att repa på sig.



Jag insåg också att skollov inte kan vara nyttigt.
Det blev i alla fall väldigt uppenbart detta lov.
Barnen vänder på dygnet. De blir förslappade och är rent utav sura och lejsamma.
De har inte varit glad mer än när de har fått något, eller fått som de vill.
De har en massa krav, och tar saker för given.

De är helt enkelt inne i en period som inte är så rolig.
Det är mycket bättre när det är skola.Visst, det tillhör kanske åldern, men det är ju konstigt att alla blir likadan just då.
Det är mycket man som förälder och bonusförälder får erfara.
Det är oftast mest positivt, men i bland önskar jag att jag kunde skicka dem till "månen".

I torsdags var jag ledig, då åkte jag till Östersund med Elias och Moa.
Vi köpte några presenter till pappa som snart fyller år, och sedan åt vi lunch på Max.
Jag önskar i bland att det fanns lite mer att hitta på här i Strömsund.
Vi måste nästan alltid åka de 10 milen (enkel) till Östersund, eller längre för att kunna göra något kul tillsammans.

Jag har jobbat årets första helg.
Fredag kl 13 till måndag kl 13.30.
Då är det skönt med en ledig dag.
Och dessutom är jag alldeles själv hemma, så jag får göra precis som jag vill.

Min bästa vän Maria har åkt på sitt livs äventyr med Mattias i två veckor. 

Jag hoppas verkligen att alla runt omkring henne förstår vilken fantastisk människa hon är, och uppskattar henne för hennes otroliga generositet och stora hjärta av guld, med omtanke om alla i sin närhet.
Hon har så mycket vilja inom sig. Det finns nästan inga begränsningar.
Hon är stark och modig. Jag vet ingen som är så positiv till livet.

Jag blir rörd när jag tänker på att jag får ha Maria i mitt liv. Hon tillför mig så otroligt mycket positiv energi. Hon är den bästa vän man kan ha och önska.
Jag önskar dem en underbar resa. Jag är så glad för er skull. Njut!!! Det är ni värda.

Sådan mor sådan dotter sägs det.
Jag tycker nog inte att vi är så lika varandra, varken utseendemässigt eller till sättet så mycket, men det finns alltid en ömsesidig omtanke, humor och kärlek.
Denna unga dam är otroligt envis och viljestark.
Det ska vara på hennes sätt, annars får det vara.
Bekväm. Trött. 
Tålamod!!!
Man får lära sig både ett och annat.
Kul är att hon förutom innebandyn går och tränar på Pigg & frisk två gånger i veckan, olika pass, plus på gymmet i bland.
Hon tog skoterkortet strax före jul, så hon och hennes kompisar har varit ute och kört några gånger. 

Nu ska jag åka och träna.
Ha en bra vecka!!
Och Tack för att du tar dig tid att läsa min blogg.

:O)

5 kommentarer:

  1. Mycket bra skrivet som vanligt :) /Kram Tomas

    SvaraRadera
  2. Det är alltid mysigt, trevligt, intressant och lärorikt att gå in på din blogg. Du tar fina kort. Bjuder generöst på dig själv vilket jag uppskattar mycket.
    Jag önskar dig och dina ett riktigt fint 2018
    Kram Bosse från den gröna delen av Sverige

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Bosse :) Vad roligt att du tycker det. Jag tycker själv att jag är bättre på att uttrycka mig i skrift än i tal, men försöker bli bättre på det med. Roligt att du kommenterar, det uppskattar jag mycket :) Kram Katarina

      Radera
  3. Det är alltid kul att läsa din blogg. Och Saa och jag vill också tacka för en mycket trevlig nyårsafton. Synd bara att vi måste gå hem så tidigt på grund av jobb dan efter. Annars hade vi nog stannat lääänge till. 😁😁😁

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket själva :) Vi ska göra om det igen, snart!
      Och jag tycker om att läsa din blogg Reino. Kram :)

      Radera