Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 30 januari 2018

I dag fyller världens bästa pappa, morfar och svärfar år 💗
GRATTIS!!

I lördags så firade vi honom här hemma, för att vi skulle få plats allihopa.
Mamma och pappa bjöd oss på porterstek till middag.
Pappa hade specialbeställt en tårta med bla pistagegrädde, och mamma hade gjort en chokladtårta.
Han fick många fina presenter. Bla biljetter till: Sång till välfärden med bla. Lennart Jähkel.
Jätttemysigt att träffas allihopa. 

Strömsund i mitt 💗
Detta är Storgatan, man kan säga att det är gatan mitt i centrum, förutom Lövbergavägen som går efter E45:an. 
Förutom att jag önskar att det fanns ett bredare utbud av aktiviteter här, och att det ligger lite långt bort när vi ska åka någonstans, så trivs jag jättebra i Strömsund.
Det är både för och nackdelar att bo i ett litet samhälle.
Men för min del överväger fördelarna.
Jag har ett jobb. Det finns flera ställen att träna på, både ute och inne, alla årstider.
Fina promenadvägar.
Bra utbud av sportaktiviteter för barnen.
Bra utbud av affärer. Det finns det mesta.
Jag kan tex låna hem både skor och kläder och prova i lugn och ro. 
Dundermarknaden är en höjdpunkt varje sommar. Då blommar Strömsund verkligen upp.
Köpmannaföreningen gör mycket för folket på "byn".
Jag kan lätt ta mig ut i naturen och tex plocka bär, fiska, göra upp en eld och grilla korv.
Vi kan djurspana, vi har lyckats se en björn en gång. Har man inget annat för sig en ljus försommarkväll så kan det vara riktigt spännande och mysigt. Helst innan det blir för mycket grönska.
Och som det känns just nu så behöver jag inte vara särskilt orolig för när barnen är ute med kompisar. Det är ett tryggt ställe att bo på, och jag hoppas att det förblir det.
Sen bor jag ju i ett hus som jag trivs otroligt bra i, tillsammans med dem jag älskar.
Och det är värdefullt att ha mamma och pappa nära, och som finns till hands om vi behöver hjälp, eller att de kan se till huset när vi åker bort.
Pappa är som en liten "hustomte" och åker hit och tittar till. Och i bland när han har tid har han skottat snö eller kapat ved. Det är mycket uppskattat.

Det är inte alltid som jag har bestämt mig för vad jag ska skriva om när jag börjar skriva.
Men det ena ger det andra, och så blir det som det blir.
Jag skriver mest för min egen del, då jag tycker mycket om att skriva, men det är alltid roligt att få respons på det jag skriver också.
Och sedan kan jag gå tillbaka och minnas saker som vi har gjort. Så enkelt och roligt att ha kvar.


Ha en bra vecka!
:O)

4 kommentarer:

  1. Respons ska du få och det är du värd. Väldigt mysigt blogginlägg som var intressant att läsa. Jag fick lära mig mycket om Strömsund och kan förstå alla dina fördelar och inser att de väger över eventuella nackdelar. Det bästa tycker jag att du uppskattar det "braiga". Bäst din pappas insatser. Så jag är övertygad om att han mer än gärna gör dem.
    Vinterbilden ser riktigt fin ut. Dessutom blev jag sugen på den gröna tårtan. Fast kanske var din mammas chokladtårta bäst.
    Helgkram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Bosse :) Jag orkade bara den gröna tårtan, var mest nyfiken på den. Jag var fortfarande mätt efter den goda middagen, men jag tror nog att chokladtårtan var minst lika god. Ni får ta er en tripp till Strömsund Bosse :) Säg till innan bara så ska jag se till att vara hemma.
      Det finns mycket fint här omkring. Kram Katarina :)

      Radera
  2. Vi tackar för att födelsedagen kunde genomföras med plats för alla.En mysig och trevlig tillställning och framförallt jättefina presenter. Barnbarnen/bonus är så härliga att umgås med och så ofta som vi kan vara tillsammans och att de vill vara tillsammans med oss gör att vi håller oss ajour med det som händer i deras unga liv!Så gott att vi har varandra!far och mor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Ja det är värdefullt att vi kan träffas på ett enkelt och okomplicerat sätt. Det är det bästa.

      Radera