Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 7 februari 2018

Jag tror att mycket som sker har en mening. Jag har fått bevis på det flera gånger.

För inte så länge sedan blev jag vän med en kvinna (
vi har känt varandra ett tag) på facebook.
För en vecka sedan lade hon ut bilder på deras hund Cindy (
50/50% Lahasa Apso och
Shi-tzu)
 som hade fått tre söta killvalpar. 
Hon hade "tjuvparat" sig med sonens hund (75% tax och 25% drever)
Och genast började vi skriva till varandra, efter att jag hade kommenterat bilden.
Och där växte det fram ett litet frö. 

Kanske, kanske skulle vi kunna tänka oss att köpa en hund, igen.

För er som har följt mig länge vet att jag hade en hund som hette Lotta. 

För 10 år sen, bra nog precis på månaden blev hon dålig. 
Jag tog med henne till veterinären, och det visade sig att hon hade diabetes. 
Och det krävdes en massa saker för detta, så jag valde att ta bort henne samma vecka. 
Hon var 11 år, och skulle fylla 12 inom kort.

Det är flera saker som spelar in om vi kan köpa en hund.
Nr 1: Vi är flera som är allergiska i familjen. Funkar det? 

Vissa hundar tål man bättre än andra.
Nr 2: Hur mycket jaktinstinkt har de i sig? Vi vill ha en sällskapshund.
Nr 3: Priset.
När jag och Tomas berättade för barnen som var här om detta, så blev de eld och lågor.
De började genast prata om namn.
Men vi försökte verkligen poängtera att det bara är kanske än så länge, 

för att inte göra dem allt för besvikna, om det inte blir av.

I går efter att jag och Moa hade varit till Östersund, på en snabbvisit till tandläkaren, svängde vi förbi och tittade på dem små liven. Och både jag och Moa smälte direkt.
Så gudomligt söta. Mycket mindre än man upplever dem på bild. 
Fortfarande blinda. 
De verkar ha fått mest av pappagenerna.
Jag ska hålla kontakt med matte, och se hur de utvecklas.

Man ser en viss hundras framför sig, som man tycker är finast.
Som man föreställer sig vara det man allra helst vill ha.
Och så dyker det upp något helt annat, som dessa.
Och jag kan inte få dem ur tankarna.
Det är det som jag menar med att det är nog meningen. 

A-laget slog Krokom med 10-6 i fredags.
Trevlig och rolig kvällsunderhållning i vår nya och fina sporthall (Engconhallen)
Engcon är det största företaget här i Strömsund, och som även har exploaterat sig utomlands med sina tiltrotatorer till olika maskiner, men mest grävskopor, om jag har förstått det rätt.
De är bla stor sponsor till hockeylaget Skellefteå AIK.

Strömsundsbron!!
Vacker men kall dag i söndags på promenaden med Maria.

Moa och Gunnar är på väg till Umeå för att träffa Moas läkare Izabela och Per som opererade hennes armbåge i höstas.
Det är så precis att det blev på Moas första vecka på praktiken, på Granbacken. 
Hon ska vara där i 4 veckor.
Och nästa månad ska hon få åka till Bryssel med skolan i 3 dagar. 

Jag har bara APT (arbetsplatsträff) i dag. Skönt!
:O)

2 kommentarer:

  1. Alltid kul att fundera på detta med att skaffa hund. Vi har pratat om det jag och Saa också, om vi ska skaffa en till så småningom, eller inte. De börjar ju faktiskt bli rätt så gamla de vi har, och små hundar lever ju oftast inte lika länge som en större hund kan göra. De blir 8 och 9 snart, nästan pensionärer. 😁😁 Samtidigt blir det lite problem med passning av en hund om vi funderar på att åka iväg på en längre semester så småningom. Men det är ett trevligt sällskap och en bra anledning att ta en promenad även om man inte vill den dan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är både och att ha hund. De tillför otroligt mycket glädje och är den bästa och trognaste vän man kan ha. Men det är en nackdel att deras liv är alldeles för kort. När Lotta gick bort blev det ett tomrum som inte går att beskriva. De som säger att det Bara är en hund skulle ha en smäll.
      Det känns i alla fall spännande att se hur det blir med detta :)

      Radera