Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 20 oktober 2017

Jag känner tacksamhet.
Jag känner mig nöjd.
Och jag trivs med mitt liv.

Jag är så glad att jag är det.

Och att jag kan vara det.

Jag är inte rik på pengar.
Jag kan inte göra allt som jag önskar. 
Men...
Jag har egentligen inte mycket som jag kan klaga över.
Jag är ju frisk. För mig är det A och O.
Jag har människor runt omkring mig som älskar mig, accepterar och respekterar mig för den jag är.
Jag trivs så oerhört bra i vårt hus, och med det som jag och Tomas har skapat tillsammans.
Jag har ett arbete som jag trivs med.
Jag har en innehållsrik och tillfredsställande fritid.
Jag har fina vänner.
 
Alla dagar är inte en dans på rosor.
Inget gör sig själv.
Men man har ett val. Varje dag.
Att ligga kvar eller kliva upp??
Har jag drivkraften?
Kanske inte varje dag, men jag gör det ändå.

Vem ska bry sig om mina barn om inte jag gör det?
Det är min förbaskade skyldighet att se till att det blir en ansvarstagande och bra människa av dem. 
Det krävs tålamod och mycket kärlek.
Är det någon som är en energitjuv så är det just barn. Det är nog inte vem som helst som skulle erkänna det. Men med 3 egna tonåringar och 2 bonusbarn så erkänner jag att jag tycker det. De kan verkligen dränera mig på energi.
Men jag ger inte upp för det.
Och tur är väl det.
Jag använder ofta mitt sista "krut" på dem, innan jag laddar om.
Sedan får jag otroligt mycket tillbaka också.
Att bara få vara en del av deras liv.
Tänk vad mycket jag inte skulle ha en blekaste aning om, om inte de fanns.
Jag vill inte vara utan dem för allt i världen.

Vissa saker kan man inte styra över.
Folk gör sina val.
På gott och ont.
Men det kommer inte att styra över hur jag vill leva mitt liv.
Det gör mig bara starkare och ännu säkrare på min egen intuition.

Det blev ett lite annorlunda inlägg i dag än vad du kanske är van vid.
Men det är det som är roligt att man kan variera sig.
Inget inlägg är det andra lik.
Jag tycker om att röra om lite, och ge tankeställare.
Allt är inte svart eller vitt.
Är så trött på att man inte får tycka som man vill. Och den här bloggen är faktiskt min, och då får jag skriva vad jag vill. 
Jag vet att det finns de som inte tycker som jag. Och så får det vara.

Bilden ovan är dagsfärsk. Minusgrader. Frost i gräset. Fin höstdag.
Jag har jobbarhelg.
Sköt om dig!!

Puss & Kram
:O)

1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Åh vilket bra inlägg! Jag håller verkligen med dig i det du skriver!! Sedan det här med bloggen..precis som du skriver det är din, och du skriver vad du vill! Sen om det är någon som retar sig på det du skriver..dom kan ge tusan i att läsa din blogg!!
    Önskar dig en fortsatt mysig söndag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera