Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 16 oktober 2017


Häromdagen googlade jag och Moa på hennes diagnos PIK3ca och hittade en massa bilder på olika mutationer liknade Moas.
Moas har satt sig på musklerna, medan på andra har det satt sig på skelettet eller i huden. Och vi kan nog bara vara tacksamma när man får se hur andra har det.
Självklart ska man inte jämföra sig med andra. Och jag vet inte heller om jag ska tycka att "vi har haft tur", men i all orättvisa så tycker jag nog det ändå.
Jag är i alla fall otroligt glad att vi inte har "klemat" med Moa, och gjort henne "sjuk", utan låtit henne göra allt som hon har velat . Det har inte begränsat henne, och jag vill tro att det har format henne till den hon är  

I lördags var det innebandy premiär i Torvalla/Östersund för Moas lag.
Hon spelade i sitt nya målvaktsställ som hon fick i födelsedagspresent.
Vinst i första och förlust i andra.
Elias spelar också i samma lag, men han blev inte uttagen till de här matcherna.
Petter spelar enbart i A-laget i år.
Det som är nytt för i år är att de får träna/spela i den nya sporthallen som blev klar i augusti.
I går blev jag och Tomas bjudna på våffelfrukost av Elias och Melvin.
Mysigt!!

Häromdagen hade vi is på bilrutorna för första gången.
Vi vet vad vi har att vänta, men jag hoppas att snön dröjer ett bra tag till.
Veckan har börjat blåsig. Löv yr omkring.
Men solen kikar i alla fall fram och det blir ljusare.

Vi har börjat mata fåglarna, och det är liv och rörelse från morgon till kväll.
Vi har ovanligt många nötskrikor. Det är kul. Annars är det mest pilfinkar, talgoxar, blåmesar, nötväckor, rödhake, bergfinkar, bofinkar och grönsiskor där.
 Jag saknar fortfarande besök av sidensvansarna. Jag har sett dem, men inte här på videstigen, fast rönnen fortfarande är full med bär.

Ny arbetsvecka. I dag jobbar jag kväll.
De lediga dagarna går som vanligt alldeles för fort.
Elias ska till sin pappa och Tomas barn ska till sin mamma nu i två veckor.
Moa och Petter är hos oss just nu.
Livet rullar på med andra ord.

Hoppas att det är bra med dig som läser min blogg.
Önskar dig en fin vecka.
:O)



1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Förstår att man inte säger tur i oturen, men när jag ser bilderna förstår jag att ni ändå har lite "tur".
    Tänk så många konstiga sjukdomar och tillstånd det finns.
    Jag är övertygad om att Moa växt som person av att ni inte har begränsat henne och hon verkar ha så mycket "jävlar anamma" i sig och det är fantastiskt!! Trots allting som hon gått igenom!! Vilken lyx att bli serverade våfflor..tänk så "lite" det är som gör det!! Nu vännen skall jag sluta att skriva, annars blir det väl en hel roman..ha ha.
    Ha en fortsatt ljuvlig dag och vecka!! Kram Annika

    SvaraRadera