Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 24 oktober 2017

I söndags hade jag en semesterdag.
Det var så skönt att slippa ställa klockan på 05.35.
Jag och Tomas åt frukost tillsammans i lugn och ro, och tittade på nyhetsmorgon.
Sedan tog vi en promenad.
Vi hade så tur att bli bjudna på lunch hos Reino och Saa. Vi fick goai-tiao, som thailändsk tacos, fast soppa. Saa hade verkligen lagt ner sin själ i detta. Så fantastiskt gott.
Reino hade bakat morotskaka till efterrätt.
Reino spelade en grupp, som för mig var helt okänd, men så grymt bra. 
Jag tycker ju om acapella, och denna grupp sjunger covers i acapella.
Denna låt kanske du känner igen? Store gud 😊
Tänk vad musik kan påverka en på många sätt. Känner man sig lite deppig så kan musik muntra upp. 
Av svenska artister är Orup och Lisa Nilsson mina favoriter.
Sedan är jag "allätare". Men jag tror att Queen är min främsta favvogrupp. Tänk om man hade fått sett dem live. 
Jag har skrivit det förut, men jag måste bara skriva det igen, att vi har så fina vänner. 
Jag känner mig rik. 
Jag har hellre få riktiga vänner....
som jag känner att jag verkligen hinner med att umgås med.
Det är sådana vänner man ska lägga sitt krut på.

I dag är jag faktiskt också bjuden på lunch, hos en god vän som nyss har flyttat till en lägenhet, så det ska bli roligt att se hur hon har det.
Innan dess ska jag på mammografi.
Sedan ska jag hjälpa min huvudman som behöver lite nya kläder och ett par nya tofflor.

Ha en bra dag!
:O)

2 kommentarer:

  1. Supersmarrig lunch var det :) /T

    SvaraRadera
  2. Som alltid väcker du eftertackens bleka krankhet med dina inlägg!De skulle behöva nå ut till många fler än de som läser dessa ord.Fortsätt i samma stil! Dessutom är det bra för hälsan att skriva "av sig" det man går och bär inom sig då man har svårt att delge det verbalt!

    SvaraRadera