Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 11 oktober 2017

Förra veckan fyllde min allra bästa vän Maria år.
När jag har kommit på en present så får jag den oftast inte ur huvudet.
Kul att ge henne något personligt och med tanke bakom.
Det är liksom min grej.
Made of love 💓

På promenaden i lördags stannade vi till och fotade detta maffiga "guldträd".
Medan träden runt omkring i det närmsta hade tappat alla sina löv, så gjorde sig detta träd alldeles extra i mängden.
Efter en lång tid av grå himmel och regn så fick vi äntligen lite sol 🌞och blåhimmel.
Det går inte komma i från att man blir gladare när solen skiner.

På kvällen gjorde vi oss i ordning för att gå på Guldälgengalan med Carina och Peter.
I fjol var första gången vi gick på den, och det tyckte vi var så trevligt och roligt så vi ville göra det igen.
Det är inte så ofta man klär upp sig och får håret fixat.
Jag är så glad att jag kan få hjälp av en duktig tjej.
Hon fixade även Moas hår till muckmiddagen.

Till förrätt fick vi halstrade pilgrimsmusslor med skirat vitlökssmör, knaperstekt bacon och blomkålspuré.
Till huvudrätt fick vi vildandsbröst med smörstekta gulbetor och färskpotatis, konjakssås, åkerbär och friterad palsternacka.
Till efterrätt var det krispig knäckkorg med hjortronfromage, mörk choklad och citronmeliss.
Till maten fick vi dela på en flaska rött vin på två.
Och när vi kom dit bjöd de på bubbel, mingel och fotografering.

🍷🍷🍷
Mellan de olika rätterna var det prisutdelningar till Årets företag, eldsjäl, serviceperson och företag, stipendier etc.
Underhållning av Janne Krantz och Lars "Fille" Strömqvist.
Sedan var det ett band som spelade i resturangen efteråt.

Vi hade en jättetrevlig kväll igen.
Vi hoppas att det ska bli en tradition.
Det är värdefullt att ha så fina vänner. Vi är lyckligt lottade helt enkelt.

💟

1 kommentar:

  1. Det var en mycket trevlig kväll på guldälgen :) Kram Tomas

    SvaraRadera