Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 20 september 2017


Att folk pratar om olika saker, och om personer är inget konstigt. 
Man måste få bolla funderingar och problem med varandra utan att man behöver lägga någon större vikt i det. Men det viktigaste är att det stannar där.
Ingen annan behöver lägga sina värderingar i dem tankarna och värderingarna.
Det är när det är någon som läcker det kan ställa till katastrofala konsekvenser.
Kommer det ut till fel person/personer kan det bli riktigt farligt.
Allt beror på hur man har tolkat samtalet.
I dag tycker jag att man måste vara extra försiktig när det gäller just den biten. 
Samma sak tycker jag det har blivit att skriva på sociala medier. 
Jag törs inte skriva vad som helst med risk för att bli påhoppad av andra som inte tycker som jag. Och då menar jag verkligen påhoppad. 
Lyckligtvis har jag lärt mig på vägen vem jag kan prata med och lita på.
Jag vill kunna känna mig trygg med dem jag samtalar med.
Jag tycker inte att Sverige är lika demokratisk som det har varit.
Och jag har aldrig upplevt så många som känner sig kränkta som det gör nu.
Jag visste knappt vad det betydde förut.
Men vi har skapat ett klimat i Sverige där vi endera är för eller emot något.
En kvinna sa till mig i söndags när jag röstade
- Va bra att du kommer och röstar, för vi vill ju inte ha in något skit.
Ja vad ska man säga om det?




2 kommentarer:

  1. hej vännen!
    Jag har hittat dig på facebook!! Ännu ett tänkvärt inlägg..är precis så du skriver, vem kan man lita på och vem inte! Ibland känns det som inte en enda en. Men jag har nog turen..för de jag umgås med är verkligen riktiga vänner!!
    Ha det gott! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Mycket tänkvärt inlägg om något viktigt. Jag känner igen mig själv i dina ord och åsikter. Sociala medier har många fallgropar. Dessutom utnyttjar en del det som ett "gömställe" av olika dolda skäl. Sorgligt nog.
    Kram Bosse

    SvaraRadera