Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 25 september 2017

Jag har varit tredagars ledig. Det tycker jag om. Då har jag en dag för mig själv. Och de andra dagarna får jag vara med mina kära. 
Kliva upp och äta frukost tillsammans. Bara det. Det händer alldeles för sällan. 
Vi brukar titta på Marcus Oscarsson på nyhetsmorgon kl 9.15 på lördagar. 
Han är den i särklass bästa på att förklara politik så man förstår.
Och han gör det dessutom intressant. Klok, påläst och vältalig. Humoristisk. 

Och det bästa av allt är han inte lägger några som helst egna värderingar och vad han tycker om de olika partierna.

I fredags åkte jag och tränade på Strömsunds hälsan.
Jag har gått där i många år och tränat.
Jag började efter jag hade gått Hälsan rehab i 7 veckor, efter fler år med problem med ischias och ryggskott.
Efter det har jag bara (peppar peppar) fått ett ryggskott.
Hälsan blev min räddning i rätt tid kan man säga.

I lördags tog jag och Tomas en promenad.
Vi gick förbi hembygdsgården där det var höstmarknad.
Vi hamnade vid ett marknadsstånd där de sålde chili, styckevis och plantor.
De hade även chilisalt och chiliflakes. Allt enligt försäljarna på hobbynivå.
Det gick bara inte att motstå att handla av dem.

Eftersom Ica fyllde 100 år så firade de med tårta och underhållning vid lill ica på solbacken. Så då stannade vi till där också. Alltid roligt när det anordnas något.
Mycket folk och glad stämning.

Sedan fick jag ett infall att vi skulle åka till Ulriksfors, på ett ställe jag inte hade varit på länge. Där tog jag korten ovan.
Träden speglade sig så vackert i vattnet.
En riktig höstskrud.

Mamma och pappa fick ett presentkort på En liten röd i Östersund i julklapp av oss i fjol.
Att tillsammans med mig och Tomas avnjuta rödvinsfondue.
Det gjorde vi i lördagskväll.
Vi satt och åt och pratade i 2 timmar.
Så trevlig och mysigt.
Att få vara tillsammans med människor man älskar. 
Det är verkligen livskvalitet och inte minst en ynnest.
:O)

2 kommentarer:

  1. Wow! :) Vilka vackra höstfoton jag möttes av.
    Vi missade att gå och äta tårta på hundraårsdagen i lördags.
    Det gäller att försöka uppskatta varje möte med de som står en nära. Kram Bosse
    Ps. En neutral som förklarar politik skulle jag uppskatta att lyssna på.

    SvaraRadera
  2. Vi hade en suverän kväll framför grytan!! Kram och TACK än en gång! Mor och far

    SvaraRadera