Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 25 augusti 2017

Den 17 augusti fyllde Moa 16 år!!!
Inget är självklart med Moa. Hon går sin egen väg, och jag är så glad att jag får följa med henne på den vägen.
Det ska bli spännande att se vad som händer i framtiden.
Hennes ambition är att bli kirurg.
I går (24/8) började hon första året på vård och omsorgsprogrammet på Hjalmar Strömerskolan.
Jag tror att det kommer att passa henne utmärkt, med tanke på att hon trivdes så bra i sommar på närvårdsavdelningen.

Jag uppvaktade henne på morgonen och uppfyllde hennes önskan om negerbollar, storlek större. Kul att överraska lite.
Och som pricken över iét så vann hon på en av trisslotterna.
Sedan fortsatte vi firandet efter middagen (efter önskemål blev det lax och potatissoppa), med tårta och paket.
På fredagen bjöd hon sina tjejkompisar på grillat i Gunnars stuga i Strand.
:O)

1 kommentar:

  1. Jag tror Moa kommer att bli kirurg och inte bara det. Jag tror att hon kommer att bli en utmärkt kirurg. Jag gillar ungdomar som går sina egna vägar och har sunda mål.
    Det är verkligen en ny tid som väntar henne efter denna skolstart.
    Jag säger också negerbollar och det står det i min kokbok.
    Kram Bosse

    SvaraRadera