Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 27 januari 2017

Fredag och jag är ledig. Så skönt!

Veckorna är intensiva och bitvis tuffa.

Jag tänker rätt ofta på hur jag, och många med mig håller på för att få livet att gå i hop och fungera.Det är ett evigt planerande och få i hop pusselbitarna.
För man vill ju att det ska bli så bra som möjligt och flyta på så behändigt som det bara går. Man blir en professionell koordinator helt enkelt.
Man tänker alltid i första hand på barnen. Och sedan ska man få i hop sitt eget liv med träning och annat.
Vi har precis börjat med att ha barnen 2 veckor i stället för varannan, efter önskemål från barnen. I och med det följer ändrade rutiner.
När man har barn får man gå igenom hela känsloregistret, nästan dagligdags. Jag upplever ofta frustration och dåligt samvete.
Frustration och inte minst oro över hur allt ska bli med Moa.
I bland snurrar det så mycket i mitt huvud så det är svårt att hålla isär vad som är realistiskt och inte.
Men det är en fantastiskt känsla att vara förälder (men svårt att vara bonusmamma)
Jag skulle för allt i världen inte vilja vara utan det.
Så mycket som dem har lärt mig av livet.
Så mycket som jag har fått vara med om, och människomöten tack vare dem.
Jag är är väldigt glad att jag börjar ha lite större barn, som klarar det mesta själva.
Jag skulle inte vilja gå tillbaka till småbarnstiden. Jag har gjort den och vet vad den innebär.
Jag är trött på pekpinnar från andra som tror sig veta hur allting ska vara. Vad som är bäst och inte. Jag litar på min egna instinkt.
Vem är perfekt?
Livet är en ständigt pågående process. Och jag känner mig nöjd och rätt så harmonisk.
Och fram för allt trygg i mig själv.
Jag vet vad jag vill ha mer av och definitivt vad jag inte vill ha mer av.

Dagsfärska bilder.
Himlen skiftade på bara några minuter.

Nu ska jag åka och handla. Sedan ska jag bjuda två goda vänner på lunch.
Och efter det blir det en promenad med Maria. Vi har inte träffats sedan nyår.
I helgen ska vi fira pappa som fyller år på måndag.
Det blir bandymatcher och förhoppningsvis tid till återhämtning inför nästa veckas jobb.

Önskar dig en riktigt trevlig helg!
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar