Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 16 januari 2017

Jag har tjuvstartat.
Jag var ju bara tvungen att provsmaka om de smakade som de skulle ;).
Min favorit är just denna med pistage.
Jag har ännu inte hittat något ställe som gör godare semlor än här i Strömsund.
Oftast tycker jag de andra är för torra och smaklösa.

Denna text stämmer verkligen.
Man kan aldrig få för mycket av livets goda.
Och det som är så skönt är att jag har kommit dit i livet att jag vet vad jag vill ha mer av och vad jag kan vara utan.

I fredags var jag med Moa till Östersund för det första besöket inför att hon ska få tandställning.
Vi åt lunch på Vezzo. Jag tror jag åt världens godaste pizza. I alla fall en av de godaste. Stenugnsbakad med parma skinka, ruccola, soltorkade tomater, kalamata oliver och västerbotten ost.
Som om pizzan var gjord just för mig.

På kvällen var vi på A-lags match i innebandy i Hammerdal.
Strömsund vann med 3-5. Petter fick göra ett mål. 

I lördags åkte jag och Tomas till Backe och åkte slalom med ett gäng grabbar och Alva.
Det var något kallt, men det var en fin dag och bra före i backen.
Premiäråk för mig i år. 
Det gäller att passa på mellan alla jobbarhelger och när det inte är någon bandymatch.

I går fick vi en massa gjort hemma. Sådant man varken hinner eller orkar ta i tu med på veckorna när man jobbar.
Vi tog även en långpromenad med våra goda vänner Carina och Peter, och sedan bjöd de oss på go fika. 
Härligt med fina vänner.

Vi har börjat titta på en serie som heter The Crown på Netflix.
Om du har möjlighet så tycker jag att du ska se den.
En fantastisk koreografi.
Jag såg även en bra film förra helgen, The Danish girl.
Båda långt i från en massa skjuta och våldsamheter.
Lite historia. Något som aldrig har legat i mitt intresse, men när man ser det på film så blir det annat.
Bra avkoppling.


:O)

1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Så gott det är med semla!! Det började jag att äta för längesedan..hihi.
    Sedan pizzan så ju och verkade jättegod!
    Härligt att du har det bra..och att du gör saker och träffar människor som gör att som du tycker om!
    Ha nu en fortsatt fin dag och trevlig helg!! Kram Annika

    SvaraRadera