Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 7 februari 2017

Då har vi firat pappa/morfar/svärfar på 72 års dagen.

Mamma och pappa hade lagat klimp/köttsoppa och bjöd på till middag.
Så gott!!
Och alla åt med god aptit. Kul när barnen gillar det också.

Mamma hade specialbeställt en bamsetårta.

Vi hade en mysig kväll tillsammans.
Det är roligt när man kan träffas på ett lättsamt och enkelt sätt.
Det behöver inte vara så omständigt och uppklätt.
Jag gillar när man kommer som man är.

I lördags började mello. Eftersom Tomas var på vift med sina arbetskamrater, så gick jag över till Carina och Peter och tittade och åt ost och kex med dem.
Jättetrevligt!!
Jag jobbade helgen som var, så det var bara att pallra sig hem och sova efter det.
Det känner på att jobba varannan helg.
Det är tur att jag trivs på jobbet, har bra arbetskamrater och det är snälla gäster.
Om bara lönen hade varit bättre.....


Det är snart 9 år sedan (20 februari) som min högt älskade hund Lotta gick bort.
Hon fattas verkligen mig.
Hon var den snällaste och finaste vännen man kunde tänka sig.
Det var det värsta beslut jag har tagit i hela mitt liv, att ta bort henne.

Just nu är jag inne i en period som jag tänker mycket på, och önskar att jag hade råd att ta med mig min familj på en resa utomlands.
Det finns nästan ingenting annat jag skulle vilja.
Viljan finns hur mycket som helst, men inte pengarna.
I bland känns det som det är bara vi som inte lyckas spara.
Vi vänder och vrider på varenda krona redan nu. 
Vi har diskuterat detta i omgångar och kommit fram till att vi inte kan sluta "leva" bara för att spara till en resa.
Då skulle vi få dra in på allt, som barnens idrottsaktiviteter, dagsutflykter/kortare resor och mat. Och vi är ense om att vi måste ha en morot för att orka med arbete och skolan.
Vi får väl fortsätta hoppas att vi någon gång ska vinna pengar, även om sannolikheten inte är så stor.
:O)

2 kommentarer:

  1. Go kväll!
    Visst är det ljuvligt att gå på kalas och inte behöva klä upp sig utan vara som man är!
    Ja du, det där med att spara..Frågar mig jämt hur det skulle gå till? Allting blir dyrare, men pensionen som jag har..står ungf på samma summa som när jag fick den 2001.
    Så vi får hoppas..att kanske kanske vinner vi ngn dag!
    Ha en fortsatt mysig kväll!! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Älskade Lotta! Du finns alltid i våra hjärtan! Du finns alltid med oss!

    SvaraRadera