Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 28 december 2011

I bland kan jag inte låta bli att fundera över hur andra människor tänker. Det som är självklart för mig verkar definitivt inte vara självklart för andra. Och förmodligen så tänker dessa människor precis likadant.
Egentligen vet jag att det bara är slöseri med energi att fundera över detta, men jag är ju kvinna och det säger ju allt. Jag försöker att bli bättre på att inte älta och grubbla, men det är lättare sagt än gjort det.

Dagen i dag har gått i lugnets tecken. Gunnar och Petter åkte till Örnsköldsvik tillsammans med Maria och Jens på hockey (Brynäs-Modo) i em. Jag fick just veta att Brynäs vann med 3-2, vilket känns väldigt roligt även för mig som inte är hockeyintresserad alls.
Jag har tittat på Stjärnor på slottet och har fascinerats av Kim Andersson. Vilken frisk fläkt och arbetskvinna.
Jag tycker att det är väldigt intressant att höra om andra människors liv. En del människor har verkligen fått vara med om så otroligt mycket intressant, och mycket både på gott och ont. En del får kämpa hela livet, medan andra knappt behöver göra ett handtag för att nå framgång och lycka.
Det är minst sagt ett intressant gäng på slottet i år.
Jag, Moa och Elias blev bjudna på middag hos mamma och pappa, där även min syster och Linnea var. 
Och på köpet fick jag håret tonat. 
När vi kom hem tittade jag på Leilas söta jul.
Nu sitter jag här och längtar och drömmer om Kroatien en vecka i juni 2012 tillsammans med Maria. Nästa år firar vi nämligen 20 år sedan vi åkte på vår allra första utlandsresa tillsammans till Cypern.
Detta har vi planerat i minst ett par år nu.
Jag tvivlar inte en minut på att det kommer att bli sååå bra.
:O)

1 kommentar:

  1. Godmorgon vännen!
    Tänk om jag hade haft sådant underbart väder som din bild visar!!
    Här är klass 2 varning..blåser..storm...phu. Ett tänkvärt inlägg..frän dej..som alltid!!
    Ha en underbar dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera