Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 22 mars 2011

Brunkullan


Brunkullan te
Min absoluta favorit.
Ingenting går upp emot att få dricka en stor kopp te på kvällen.
Det blir liksom dagens höjdpunkt och en belöning till mig själv. 
Det är en ren njutning och avkoppling. Jag varvar ner inför en god natts välbehövlig skönhetssömn.

Det skulle vara roligt att få veta vad du som läser har för favoritte, ge mig gärna tips.
Andra favoritteer är svartvinbärste på lösvikt och hallonte på påse.
Helst föredrar jag löste, men hallonteet är faktiskt riktigt riktigt gott. Det brukar jag dricka på fikapausen på jobbet. Hemma brygger jag teet. Jag är lite nyfiken på en riktig tebryggare, är det någon skillnad på en sådan och en helt vanlig kaffebryggare som jag har nu?

Vår/Jämtlands vackra landskapsblomma. Fridlyst.
Jag har faktiskt aldrig lyckats se den.
:O)

3 kommentarer:

  1. Brunkullan är alltid gott och Kalkstensdrömmar om sommaren när jag drömmer mig tillbaka till våra sommarsemestrar på Gotland.

    Ca 12 km hemifrån oss finns en fantastisk Brunkullaäng. De brukar blomma i början av juli - du får väl ta dig en sväng hit då!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Brunkullan är en favorit, Roiboos champange och grön Skellefteblandning också. Jag är inte heller någon perfekt mamma, alls. Jag känner igen beskrivningen som du gjorde i ditt förra inlägg och jag tror att det är viktigt att vi erkänner att vi alla bara är människor och utbyter erfarenheter och tankar om det. Jättekram

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också Brunkulla-te jättemycket. Men rabarber-grädd är också gott, tar mig tillbaka till gymnasietiden och alla fikastunder på....vad det nu var det där caféet hette?

    SvaraRadera