Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 24 mars 2011

Vissa saker måste bara vara meningen

Jag hade en klasskompis i högstadiet som heter Johannes (Bah) Kunhke. Han har utbildat sig till skådespelare och arbetar nu på Stockholms statsteater. Jag har honom som vän på facebook och jag har pratat några gånger med honom där på chatten. Jag skrev till honom att jag så gärna skulle vilja se honom spela någongång. Kort därefter var han med i ett inslag på Guldbaggegalan med De tre musketörerna tillsammans med bla. Fares Fares och Leif Andrée.

I går var jag ledig och läste av en ren händelse att biljetter hade släppts till den teaterföreställningen, och att de hade tagit slut i ett nafs, men kl. 10 i går släpptes det ytterligare biljetter, och gissa om jag var på?
Men...
det skulle ju så klart visa sig att det inte var det absolut enklaste.
Lite stressad var jag nämligen för jag hade en tid att passa till halv 11.
Det måste ha varit ett oerhört tryck på biljetterna även denna dag för det gick inte komma fram direkt, och när jag väl gjorde det så hade jag glömt lösenordet till swedbank, lösenordet blev spärrat efter 3:e gången, så jag kunde inte betala med visakortet via nätet.
I stressade situationer blir ju allt fel.
Men jag lyckades i alla fall till slut boka 2 biljetter till onsdagen den 30 maj 2012 kl 19.00.
Och biljetterna ska min väninna Sara som bor i Stockholm hämta ut åt mig.
Det är över ett år dit, men jag ser väldigt mycket fram emot det.
Vem som blir den lyckliga ägaren till den andra biljetten får jag se. Det kanske blir den som mest gör sig förtjänt av den.
Jag kan tillägga att Johannes var med i melodifestivalen förra året, om det är någon som kommer i håg det? men gick inte vidare.

http://www.stadsteatern.stockholm.se/index.asp?pjaser/musketorerna.asp&main

:O)

1 kommentar:

  1. Jag tycks mig ha sett denna för ett par år sedan ... just denna, kan jag ha fel? Det känns som dejá vu.
    Vilken tur med biljetterna ändå, trots datumet! :)

    SvaraRadera