Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 8 februari 2011


3 burkar i en för en 50 lapp på Dollarstore. Kan vara bra att ha.
De är i alla fall fina/söta att titta på, och det finns säkert något gott jag kan fylla dem med.

Oj vad jag har sovit. Trodde att det inte gick sova så mycket, men när kroppen inte mår bra så är sömnen bevisligen den bästa medicinen. Det började på söndagkväll. Jag kände mig frusen och trött så jag la mig redan vid 19-tiden. Jag hade ställt klockan i går morse, jag klev upp och duschade, men jag kände att kroppen inte ville detsamma som jag. Velade lite hit och dit, som man kan göra om man känner sig osäker. Det visade sig en stund senare att jag trots allt tog rätt beslut, att stanna hemma. Jag la mig direkt efter att barnen hade gått på skolan och jag klev inte upp förrens Petter satte nyckeln i låset kl. 14.15. Jag var helt utslagen. 
I dag känner jag mig bättre. Men jag har hunnit sova några timmar på fm i dag också.
Det är lite läskigt tycker jag, hur lite man faktiskt kan styra över sin kropp. Samtidigt får vi nog vara glada för att den talar sitt tydliga språk, så vi vet när vi måste lyssna på den.
Det är nog ingen bra idé att kasta i sig ett par alvedon i tron att det ska gå bättre att arbeta. Det är ingen som tackar en om man går på arbetet och mår dåligt. Jag vill kunna göra mitt yttersta när jag är på arbetet. Som person vill och kan jag inte göra något halvhjärtat.

I går fick jag mig i alla fall en helt ny smakupplevelse. Jag var sugen på något salt, och jag hade tittat i en pizzameny som kommit med posten och sett en ny pizza med mozarella, parmaskinka, färska tomater, havssalt, gröna oliver och olivolja. Den ville jag ha och Gunnar var så snäll så han åkte och köpte den till mig. Den var gjuten helt i min smak.
:O)

4 kommentarer:

  1. Dollarstore verkar vara en riktigt härlig affär där man kan fynda diverse roliga ting.
    Hoppas att du kryar på dig och det är bra att du lyssnar på din kropp.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du resonerar rätt då det gäller sjukdom kontra arbete. Dels behöver man vila då man är sjuk (speciellt ni som har ett 'fysiskt' arbete). Sedan tycker jag också att man inte ska ta för självklart att alla uppskattar om man kommer på arbetet och mår dåligt - man kan ju faktiskt smitta både arbetskamrater och brukarna.
    Kram
    Towa

    Ps. Det är lättare för mig att arbeta lite om jag mår dåligt - jag är ju helt ensam på kontoret ;o)

    SvaraRadera
  3. Tack för positiv feedback, det glädjer mig. Kram :O)

    SvaraRadera