Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 27 maj 2010

Det är inte likt mig att förmedla negativ energi här på bloggen.
Men i bland kan jag bara inte låta bli.
I grund och botten är jag en positiv människa. Jag försöker verkligen leva efter mottot:
Leendet du sänder ut vänder åter till dig.
Även om vädret inte tilltalar mig och gör mig upplyft i dag så känner jag mig ändå varm, glad och stolt efter utvecklingssamtalet med Petter och hans fröken i går. Det känns som att vi fick ett kvitto eller rättare sagt en bekräftelse på att det som vi har pratat och tjatat om har gått in. Samtidigt som det givetvis även har med mognad att göra.
Petter har uppnått målen i alla ämnen. Sådant som han skulle träna på har blivit mycket bättre.
Det som gör mig mest glad är att det verkar som att fröken även har insett att det jag försökte överbevisa henne om för över ett år sedan faktiskt stämmer.
Det är ju trots allt vi som känner Petter bäst.
Senare i em. är det Moas tur att ha utvecklingssamtal. I går kväll satt hon och fyllde i ett papper som hon ska ha med sig på samtalet, och hon skulle bla. skriva vad hon tycker att hon är bra på, och en av flera saker hon skrev var att hon är bra på att fantisera. Jag tänkte när jag läste det att det är det antagligen inte någon annan i klassen som har skrivit. Men det är ju en mycket god egenskap som fler skulle ha glädje och användning av i flera situationer.
Fantisera mera helt enkelt.
:O)

4 kommentarer:

  1. Jag var också nöjd efter utvecklingssamtalet igår för Wille hade också uppnått alla mål :o) Vad roligt att Moa skrev 'fantisera' för det är faktiskt en god egenskap!
    Kram från grannen

    SvaraRadera
  2. Visst är det roligt när allt går bra för barnen och man också får veta det på utvecklingssamtalen. Det värmer extra i modershjärtan.


    kram
    strömma

    SvaraRadera
  3. Vad roligt Towa, det känns något alldeles extra i hjärtat.
    Kan tala om att det gick exakt lika bra med Moa i dag så då får jag känna dubbel glädje :O)

    Håller med dig Strömma :O)

    Kramar till er båda.

    SvaraRadera
  4. Så roligt för dig - och ännu roligare för Petter & Moa! Hoppas att de verkligen känner sig nöjda och stolta över sitt slit och arbete som gett så fint resultat.

    Kram på er!

    SvaraRadera