Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 21 januari 2010

Humor för mig.....

är en riktigt bra gjord svensk barnfilm eller ett barnprogram, med svenska skådespelare. Jag har suttit och tittat med barna och är det någongång jag får skratta riktigt och ärligt så är det då. De filmer jag har färskast i minnet är Håkan Bråkan filmerna och adventskalendrar med skådespelare som Per Svensson, en kanonskådespelare liksom Johan Rheborg och Tintin Andersson, Johan Ulvesson, Peter Haber som bla. Sunes pappa, Lennart Jäkel , Tomas Norström mfl. mfl.
Det är humor på hög nivå för mig.
Det finns ju många olika slags humor, men den humor som jag uppskattar minst är fräckisar. Fräckisar tycker jag är en utfyllnad för någonting annat som tex. dålig fantasi, i stället för en pinsam tystnad eller en rå humor, oftast mellan män. Det hör liksom till på nått sätt att de drar fräckisar för varandra.
Det kan ju vara så att det är jag som har dålig/tråkig humor men, då är det väl tur att alla får ha sin egna smak och tycke och att man har möjlighet att välja vad man vill läsa och se på.
Fram för fler barnfilmer!!!
:O)

2 kommentarer:

  1. Jag gillar också barnfilmerna. Vi har en drös videofilmer med bla Disney och andra som är bra.
    Sunefilmerna är så himlans roliga. Pettsson gillar jag också och många flera förståss.

    kram
    strömma

    SvaraRadera
  2. Ja det är ett rent nöje att sitta och titta med barna. Jag glömde Astrid Lindgrens alla filmer som förgyller och fångat allas hjärtan.
    Kram Kram.

    SvaraRadera