Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 21 januari 2010

Det känns så skönt...

att jag har kommit i gång med vattengympan och träningen på hälsan igen efter juluppehållet. Och det är roligt att träffa alla medtränare. Ett gäng glada entusiaster som brinner för samma saker som jag. Nu har vi tränat så pass länge tillsammans så att vi kan skämta och skoja med varandra. Det sporrar också mig att ta mig i väg även om det kan kännas trögt i bland.
Jag har inte haft ett enda ryggskott sedan i maj i fjol sedan jag började träna.
Och på radion i dag har de pratat om att fler recept på fysisk aktivitet borde skrivas ut.
Resultat visar att många blir helt friska eller blir avsevärt mycket bättre och slipper äta så mycket mediciner.
Jag vill leva länge och jag vill vara frisk, men som allting annat så är det inte "gratis".
Jag gör gärna det jag gör i dag för det är så himla roligt. Det är ingen uppoffring.
Jag önskar att fler kunde få upp ögonen för att träna. Det gäller bara att hitta det sätt som passar just för "mig". Och det finns hjälp att få om man är osäker.
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar