Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 21 januari 2010

Jag har tillbakablickat i bloggen från förra året eftersom jag letade efter ett speciellt inlägg. Inser att nästa vecka blir mitt 1 års jubileum som bloggare. Mycket hände förra året. Mest glatt och lyckligt, men också jobbiga saker som jag blev påmind om när jag bläddrade förbi.
Det känns tungt ibland att tänka på det, det kan jag inte sticka under stolen med, men livet går vidare och det gäller att försöka göra det bästa av situationen. Ingen vinner på att gå och gräva ner sig i det förflutna. Det är bättre att se framåt.
Jag ska försöka hitta på nått skoj till nästa vecka. Nått som gör bloggen lite extraordinär.
För som jag skrivit tidigare så ångrar jag mig inte en enda dag att jag började blogga. Den uppfyller ett behov som jag har och det känns tillfredsställande.
För er som inte följt min blogg från början får gärna blicka tillbaka i bloggarkivet längre ner på sidan.
Det skulle vara roligt om ni som läser min blogg har något speciellt önskemål inför nästa vecka. Det kan vara vad som helst som ni vill att jag ska ta med, gammalt eller nytt. Alla kommentarer uppskattas vare sig ni har samma åsikter som jag eller inte.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
I går kväll var jag, Gunnar och Petter på en föreläsning med Martin Emtenäs, programledare i Mitt i Naturen. Det var Naturskyddsföreningen som avslutade deras 100 årsjubileum med denna föreläsning. Martin hade mycket intressant att berätta från sina strapatser från inspelningarna, och han förklarade också hur ett slutet kretslopp kan gå till. Otroligt fascinerande. Vilken kunnig människa och vilket fantastiskt roligt arbete han måste ha som får vara med och uppleva allt detta, även om det blir mycket väntan på det rätta ögonblicket, och givetvis mycket resor.
Jag skulle gärna följa honom en vecka på arbetet.
Martin hade tidigare på dagen besökt skolan där Petter och Moa går, och de var alldeles till sig då båda hade fått autografen och Petter hade pratat med honom.
Ett guldkorn i vardagen.
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar