Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 23 december 2009

Snön ligger vit på taken....

I kväll har jag verkligen inte "levt" som jag lär.
Jag hade tänkt mig en rofylld och mysig kväll med glögg och bingolottos uppesittarkväll.
Men av det blev intet.
Med ens jag hade fått av mig skorna i hallen efter avslutad arbetsdag satte jag i gång med revbenen, pappsens favorit på julbordet, så vad gör man inte för att glädja honom, och på ett så enkelt sätt :O)
Sedan hade jag några julklappar kvar att slå in. Och sist, men inte minst hade jag bestämt mig för att göra lite risbräck och knäck att lägga i en korg tillsammans med lite annat smått och gott till modern och fadern som en fin julgest.
Det var inte ett måste att göra allt detta, men jag ville göra det, och det är skillnaden.
Nu kan jag kliva upp i morgonbitti och bara tänka på att koka risgrynsgröt och svabba av golven, så när de övriga i familjen kliver upp så luktar det gott i hela huset :O)
^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nu har klockan passerat midnatt. Det är julafton.
Barna är fyllda av förväntan. De har fått en snabbtitt på julklapparna.
Jag känner lugnet lägga sig och jag känner mig framför allt nöjd.
En viss stress har det varit, men inte så att jag har känt det som något negativt.
Jag känner mig även nöjd med arbetsdagen. Det känns som att jag har åstakommit en hel del av vikt.
Nu är jag ledig i några dagar och får umgås med mina nära och kära.
Jag ser fram emot grisfötterna, laxen och sötosten i morgon, eller rättare sagt senare i dag.
Jag tror att det blir kanon.
Julekramar till er alla från mig
:O)

5 kommentarer:

  1. Hoppas du får en härligt mysig julafton.
    Visst är det alltid så att man får en viss slutspurt innan julen *ler*.

    Här har vi avverkat 1:a ronden av julen.

    God Jul

    strömma

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dig en riktigt God Jul Katarina! Vi ska bara vara hemma och ta det lugnt i helgen och på lördag blir det is-racing på Strömvallen (eller heter det Strömsvallen). Ha en fridfull helg och hälsa hela familjen! Kram Towa

    SvaraRadera
  3. Här har det också varit lite julkaos som det brukar vara. Nu har lugnet lagt sig och vi väntar på våra nära och kära :-)
    Vill också önska er en riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År. Massor o

    SvaraRadera
  4. Vi på Strange Bakery vill önska dej en riktigt God Jul!:)

    SvaraRadera
  5. Tack alla ni. Hoppas gårdagen var till belåtelse. Julkramar och god fortsättning/Katarina.

    SvaraRadera