Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 25 december 2009

God fortsättning

Julaftonsmorgon
Gnistrande vit och ca. -15 grader.
Grötfrukost med skinkstut, hör till traditionen.

Vi började vårt julfirande med att gå till kyrkan och lyssna till berättelsen om Jesufödelse, och barna fick var med runt krubban och placera ut figurerna som är med i berättelsen.

Ett ljus på våra kära bortgågnas gravar med eftertanke om deras saknad.
Sedan Kalle med vänner och ett härligt uppdukat bord med kakor, knäck och glögg.
Många klappar under julgranen och tomten kom i år från Häcklefjäll. Många tunga paket hade han burit och hade därför ont i ryggen, stackars tomten, men tyckte ändå att det julafton är den bästa dagen på hela året, vilket barna också höll med om.
Denna härligt röda mobiltelefon fick jag av min kära familj, de tyckte jag behövde en ny då min gamla har tjänstgjort färdigt.
Denna lilla apparat har vad jag förstår en uppsjö av funktioner, så det är väl bäst att försöka förstå sig på den de närmsta lediga dagarna. Jag är ju inte den mest tekniskt lagda precis.
Nä nu måste vi ta itu med gårdagskvällens och nattens snöskörd, och sedan ska barna få åka lite skrillor.
På återseende.
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar