Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 13 september 2009

Höstfest

Vi ordnade en liten fest i höstens tecken för våra vänner i går kväll i stugan.
Vuxna som barn var inbjudna.
Jag tycker det är roligt att barnen också får känna att de får vara med i gemenskapen.
De lekte så bra ute så vi såg faktiskt inte till dem så mycket.
Dukningen sett från loftet.
Det gick så klart i höstens vackra färger.
Jag kände mig riktigt nöjd själv. Roligt att få vara lite kreativ.
Linus tyckte jag var den nya "Ernst(a)" :O) tackar tackar.
Jag dekorerade bla. med hagtorn från häcken hemma på tomten.

Vi beställde exotisk planka med diverse gotti gott gott från "simon" (ica).
Till efterrätt och som pricken över iét tycker jag, hade jag bakat en läcker kladdkaka. Till det serverade jag grädde och hallonsås. Jag lovar er recpet och bildbevis i nästa inlägg.
Jag tycker att det blev en rikigt trevlig och mysig fest i glada vänners lag, med många trevliga diskussioner om dittan och dattan.
Jag tycker om att umgås under enkla förhållanden, om ni förstår vad jag menar? Alla kan vara den man är, inget krystat och tillgjort. Bara glatt och naturligt.
Det bästa är också om ingen behöver slita i hjäl sig med mat och dyl., helst när man är många.
;O)

5 kommentarer:

  1. Oj vad mumsigt det såg ut! Vad roligt att det blev en sådan lyckad kväll.. Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Såg jättegott ut och dukningen ska du vara stolt över, den var kanonfin! Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! ledsen att vi inte kunde komma, men vi tar igen det nästa gång. Det ser jättehärligt ut så nu har du ju tränat till nästa gång! Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med en höstfest. Det ser jättegott ut med allt på plankan. Jättefint dukat hade du.

    kram
    strömma

    SvaraRadera
  5. Hej! Vill tacka för en mkt trevlig kväll! kram från Madelene & Stefan med barn

    SvaraRadera