Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 15 oktober 2024

I fredags tog Maria med mig till skogen för att plocka trattkantareller, och vi hittade så mycket.
När vi kom dit låg snön kvar sedan förra måndagen, vilket överraskade oss då det inte fanns någon snö hemma (ca 2 mil i mellan)
Det blev en riktigt fin höstdag, även om det blev lite kallt om fingrarna.
Vi hade kunnat plocka så mycket mer, men man ska ju ha plats för det också.
Nu kan vi göra mer soppa, paj, pizza, sås...
Trodde först att nötskrikan hade fastnat i fågelmataren nu på morgonen, men det hade den som tur var inte, tror inte att det hade blivit så lätt att få lös den.
Frost på marken i dag.
Jag jobbade till kl 17 i går (efter jobbarhelg) sedan hem och göra spagetti och köttfärssås.
Moa och Elias kom och åt med oss.
I dag kommer Petter och Carro och äter fläskpannkaka med oss.
Jag vill träffa dem innan jag åker till Stockholm.
Veckorna springer i väg, helst när jag jobbar kvällar och helger så får man hitta dagar som passar alla.
Att få en stund tillsammans mitt i vardagen är så värdefullt.
Checka läget.
Elias söker jobb med ljus och lykta, så vi håller utkik.
Jag har fått fina tips på vad vi kan hitta på i Stockholm, Sweets by Camilla Hamid ligger bra till för ett besök, i närheten av Vasaparken.

På återseende!
:O)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar