Leendet du sÀnder ut vÀnder Äter till dig




tisdag 27 augusti 2024

Lördagen den 17 augusti fyllde Moa 23 💗
Vi hade knytis hÀr med Gunnar och Toy.
Jag lagade mat pÄ muurikkan, och de hade med sig jÀttegod thaimat.
Vi spelade kubb och sedan blev det tÄrta och presenter.
Elias kom och visade upp sin nya och superfina bil sista veckan pĂ„ semestern 😄
Jag och Tomas fick oss en Ă„ktur.
Precis som Petter hittade Àven han den hÀr i Strömsund.
Nu har alla tre sÄ fina och bra bilar.
Jag blir sĂ„ glad för deras skull 💗

I morgon börjar Elias som receptionist pÄ campingen i nÄgra veckor framöver.
Han har trivts sÄ bra dÀr som vaktmÀstare i sommar.

Jag och Maria Äkte pÄ en liten roadtrip till Edsele gruva.
Ett riktigt fint och sevÀrt utflyktsmÄl.

Det blev gofika, och som vanligt mycket surr och skratt.

Det Àr bara öppet juli och augusti.
Att tÀnka pÄ Àr att det Àr en smal grusvÀg, ca 6 km, samt en brant backe pÄ ett stÀlle.
Om man gÄr grusvÀgen upp till höger sÄ kan man sitta dÀr uppe och fika, och titta pÄ den enastÄende utsikten.
Det finns Àven sittplatser med bord precis bredvid vattnet.

NÀr vi kom hem bjöd Maria och Mattias pÄ middag.
Sedan Ă„kte vi och spelade disc (frisbee) golf.
SĂ„ himla roligt att göra nĂ„got helt nytt 😄 
Mattias var vÄr "guide" dÄ han har spelat dÀr flera gÄnger.
Man gÄr en slinga som börjar vid Hedenvindsskolan, runt Vattudalsskolan, och som slutar bakom Gula skolan.
Det finns en app sÄ man kan anvÀnda för att se vart korgarna stÄr och rÀkna kasten.
Gissa vem som kom sist?

Hinkarna hade vi inte pÄ oss nÀr vi gick runt, men det Àr roligt att kunna bjuda pÄ sig sjÀlv, och inte minst att fÄ skratta.
Vi har alltid vĂ€ldigt trevligt och roligt tillsammans 💕

Gun och Bertil har varit hÀr och hÀlsat pÄ oss, mamma och pappa.
De har Àven trÀffat Gunnar och barna.
Vi Ät surströmming (tradition) och Àntligen fick vi Àta hela strömmingar.
I torsdags tog jag och Tomas med dem till Edsele gruva sÄ de ocksÄ fick se den.
Vi hade en jÀttetrevlig dag tillsammans.
SÄ roligt att vi fick sÄ fint vÀder.
VÀnskap har ingen ÄldersgrÀns.
Vi har trÀffats och haft kontakten i 25 Är i Är.
En vĂ€nskap som vi uppskattar och vĂ€rdesĂ€tter otroligt mycket 💕

Jag har haft en mycket bra semester trots det halvdÄliga vÀdret, men vi har verkligen gjort det bÀsta av det, och hunnit med bÄde nytta och nöje.
Jag tycker att det Àr sÄ skönt att fÄ saker gjorda pÄ sommaren som annars kan vara svÄrt att hinna, och framför allt orka med.
Vi hyrde bla matt/möbeltvÀtten som vi brukar, och tvÀttade upp alla mattor.
Sedan har vi varit ett antal rundor till Ă„tervinningen.
Vi fortsÀtter vÄr "döstÀdning".
Det smalas alltid pÄ en massa saker under Äret som bla har gÄtt sönder, och sÄ brukar vi rensa komposten lite dÄ och dÄ.
Förra mÄndagen började jag att jobba, och i gÄr började Tomas.
Nu har jag hunnit i kapp Àven pÄ bloggen.

Jag pratade med en god vÀn hÀromdagen.
Hon bor i SödertÀlje.
Jag blev sÄ ledsen och arg över det hon berÀttade.
Hon törs bara gÄ ut med hundarna pÄ dagtid.
För ett par Är sedan Äkte det barn förbi hennes granne pÄ elkickar, och sköt honom pÄ uppfarten till hans hus.
Hon har dubbla lÄs pÄ dörren.
Varje dag cirkulerar helikoptern ovanför hennes hus.
Hon mÄste tÀnka sig för vilken affÀr hon handlar i.
Flera gÄnger om dagen Äker polisen förbi.
Det Àr hennes verklighet.
Hon ska flytta dÀrifrÄn sÄ fort det bara gÄr.
Vi blev uppmanade att öppna vÄr hjÀrtan och vÄra hem.
Sedan blev ingenting sig lik efter det đŸ˜„ 

PĂ„ Ă„terseende!
:O)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar