Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 24 juni 2024

Vad roligt att det är så många som läser min blogg.
I snitt är det över 100 st. varje inlägg.
Jag försöker blanda sött och salt, och allt där i mellan.
Jag blir så glad när jag får kommentarer om saker som ni tycker och har reagerat på.
Det uppskattar jag otroligt mycket 💗

Denna bild tog jag på midsommarafton när jag och Tomas var ute på promenad med Chess.
Den hade säkert blivit ännu somrigare om himlen var blå och solen sken, men den säger trots allt så mycket om vår svenska sommar.
Vädret går det ju inte att styra över.
Det är så vackert med orörda ängar och en äkta gärdsgård.
Det för tankarna till förr i tiden då det kunde stå hässjor lite här och var på åkrarna.
Jag passade på att plocka med mig lite blommor till jobbet.
Att kunna göra något så enkelt för att glädja andra känns gott i hjärtat.
Vädret var det lite si och så med.
Midsommardagen var ändå så pass varm så att det gick sitta ute.
Jag och mina kollegor har gjort vårt bästa för att vårdtagarna skulle få en fin midsommarhelg.
I går kväll var jag trött, men kände mig ändå väldigt glad och nöjd.
Det är roligt att gå på jobbet, och det betyder så otroligt mycket.
Det har verkligen varit blandade känslor genom åren när det gäller det.
Att ha bra arbetskamrater är A och O.
När alla jobbar åt samma håll, och man känner en bra sammanhållning så flyter det på. 

Innan jag gick och la mig i går kväll så fick jag beskåda denna vackra himmel.
Omedvetet så gjorde jag en sådan där lycklig och tacksamhets suck som man bara gör när allt känns bra, och man känner sig glad ända in i själen.
Det är inte alltid så lätt att beskriva en känsla, den finns bara där oavsett vilken känsla det är.
En instinkt som vi människor är begåvade med.
Det går inte att styra över sina känslor.
Tårarna kommer vare sig man vill eller inte, både när man är glad och ledsen, eller när man känner sig arg och besviken.
Den bästa av känslor måste ändå vara när man verkligen känner äkta och innerlig kärlek och saknad.
Det är en ynnest.
Livet är verkligen en berg och dalbana.
Ena dagen känner man otröstlig sorg, och andra dagen lycka och eufori över de små enkla sakerna i livet.
Jag somnade tryggt och lugnt bredvid min kärlek 💗 efter att jag lyssnat på Hampus Nessvolds sommarprat.

Fyra veckor till semester.
Samtidigt som jag vill att det ska gå fort dit, så vill jag även hinna njuta av sommaren.
Den är så kort så det gäller att ta vara på alla dagar som vi får.

På återseende!
:O)


 

2 kommentarer:

  1. Maria Trangius Enberg25 juni 2024 kl. 19:39

    Härligt att du känner att det kan vara roligt att gå till jobbet, stor skillnad mot då det känns tvärtom 😊
    Visst är fotot tagit vid gården
    där jag och familjen bodde
    fram till 2016? Fint med gärdsgård, är den runt hela gården?



    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det stämmer Maria. Jag tror att gärdsgården går runt hela gården, vet dock inte hur det ser ut på baksidan. Det är så vackert där. Kul att du tittar in och läser. Kram Katarina.

      Radera