Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 20 juni 2024

Helt plötsligt sprack det upp och solen kom äntligen tillbaka.
Hoppas att vi får ha en riktigt fin midsommarhelg.
Jag ska jobba, men allt blir så mycket lättare med sol och värme.
Bara att vårdtagarna kan sitta ute gör så mycket för välbefinnandet, än att sitta och titta ut på en grå himmel och regn.
I går unnade jag och Moa oss att gå ut och äta lunch, och sedan hade jag bokat ansiktsbehandling till oss hos Jämtlands skönhet.
Så himla skönt.
Varför gör man inte sådant oftare?
Det är Moas första semestervecka, så det kändes roligt att få hitta på något tillsammans, och det är hon så väl värd efter en lång sjukskrivning.
Min första tanke var att åka till Storåbränna, men deras terapeut skulle gå på semester, så det får bli en annan gång.
Tänker också att det känns bra att gynna våra lokala företagare som gör ett fantastiskt jobb.
Vi har ju faktiskt väldigt mycket att välja på här, trots att det är en relativt liten ort.
Och vi får vara tacksamma att de vill satsa på att starta företag, det gör sig minsann inte själv.
Det är så lätt att gnälla och vara missnöjd, men vi glömmer hur bra vi har det.
Jag tror inte att det skulle vara bättre att bo i en storstad där man är helt anonym?
Möjligtvis närmre att resa och kanske billigare att slippa boendekostnader, men hur ofta sker det per år?
För mig är det i alla fall charmen med att få komma i väg och se något annat, och sedan få komma hem där jag trivs bäst.

Jag önskar dig en riktigt fin och trevlig midsommarhelg.
På återseende!
:O) 

 

2 kommentarer: