Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 13 mars 2024

Förra veckan hade vi besök av en hermelin/lekatt på gården.
Tomas hade tur att få se den.
Själv var jag på jobbet då, men hoppas att den kommer tillbaka.
Har förstått att det är en riktigt duktig råttjägare.

Det har varit lite dåligt med inlägg de senaste veckorna.
Det har bla berott på att jag fick vinterkräksjuka förra veckan och var i princip helt däckad i några dagar.
Jag är lite trött på att behöva skriva att det ena avlöser det andra.
Kroppen är inte som den borde helt enkelt, men jag är glad och tacksam att det i alla fall inte är något allvarligt.
Jag är inte typen som gillar att gnälla, och är inte ute efter att folk ska tycka synd om mig heller, men vill ändå ge en förklaring till varför det har varit  "tyst" här, om det är någon som har funderat.
Samtidigt vill jag ha inspiration och lust att skriva.
Det ska inte kännas som ett krav, bara roligt.   

Förra måndagen var jag och Lasse på en liten roadtrip till Östersund.
Han hade en tid på lasarettet, och sedan roade vi oss med att äta lunch på Arctura, den sk termosen med fantastisk utsikt över staden.
Det blev färsbiffar till varmrätt och äppelpaj till efterrätt.
Så himla trevligt och roligt.
Det verkade som han var riktigt nöjd och belåten.
Sedan blev det ett besök på HC på tisdagen för kompletterande provtagning, och på torsdagen till optikern.
Det var sedan på torsdag kväll som jag blev sjuk, men som tur var har Lasse klarat sig i från det. 
Så klart blev Tomas också smittad, så vi turades om att springa på toa.
Moa tänkte på oss sjuklingar och kom med både proviva och glass 💗
Det var väl det magen tålde förutom vätska.

I fredagskväll dök denna sköna böna upp i tv rutan på postkod.
Så himla roligt!
Är så glad för Lenas skull 😄
Ett extra tillskott i kassan är aldrig fel.

På lördagen spelade IBK två matcher i Dorotea.
En oavgjord och en vinst.
Två minst sagt händelserika matcher med både straffar och utvisningar om vartannat.
Både Petter och Elias gjorde mål.

Moa började jobba i måndags efter tre månaders sjukskrivning.
I går fick hon med väldigt kort varsel en röntgentid i Umeå i dag, så hon är på väg dit nu.
Hon har haft ont i ett finger efter operationen som läkaren vill titta på.
Brännskadan har hon fortfarande besvär av, både att den gör ont och kliar.
Jag hoppas verkligen att hon får en rejäl summa för detta lidande som hon har fått utså pga av deras onödiga slarv.
Sist hon var upp till Umeå så hade de sagt att de har gjort om deras rutiner efter detta.
Det var verkligen på tiden!

Det är lite lättare att kliva upp på morgonen och gå på jobbet nu när det äntligen har blivit ljusare.
Det har varit otroligt trögt länge.
Det har egentligen inte varit mycket som har varit så där riktigt upplyftande och roligt den här vintern.
Den har varit väääldigt lååång, kall och snöig.
Och jag tror att det är många som håller med.
Just nu har vi ingenting särskilt inplanerat mer än att vi är bjudna på ett 70 års kalas i slutet på april.
Bara jag får veta när jag får semester så kan vi planera lite mera.
Och när vi kan hämta husbilen kan vi börja planera för lite turer, så fort det bara går.
Sedan hoppas jag att vi får råd att köpa akustikpaneler till sovrummet och förhoppningsvis göra om taket och garderoberna.
Sedan har vi alla innerdörrar, karmar, altanen...
Det finns hur mycket som helst att göra egentligen.
Synd att vi inte har någon avlägsen släktning som vi kan ärva.
Men vi har ju varandra och barnen, det är viktigast.
Just nu skiner solen 🌞


På återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar