Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 19 februari 2024

Jag måste ha fått en lindrigare variant av bältros.
Men jag var hemma till i torsdags från jobbet.
Jag har förstått att det kan göra fruktansvärt ont och vara väldigt besvärligt.
Så nu kan jag sätta det på mitt 50 åriga "CV" tillsammans med artrosen i tummarna.
Och i morgon ska jag till HC för provtagning för mitt något låga blodvärde.
Tomas fick ju diabetes och högt blodtryck i fjol, och nu fick han veta förra veckan att han hade högt kolesterol också, efter att han också har bytt tillbaka till HC.
Så enligt den läkaren så var han en "tickande bomb" med risk för både det ena och det andra.
Det känns ju jäkligt konstigt att de på nya närvården inte har informerat honom om detta, då proverna togs där.
De kan ju inte bara anta att man ska förstå sådant själv, när man inte har haft det förut.
Inte så konstigt att man blir lite smått förbannad.
Jag sa till Tomas att han får låna en dosett av sin pappa.
Det blev inte så populärt 😄 
Det som är så lejsamt när man har flera mediciner är att de ger biverkningar, och då kanske man behöver medicin för biverkningarna.

Alla 💗 dag firade vi i onsdags.
Jag hade köpt en flaska whisky single malt-sauternes till Tomas från
Vattudalen whisky/Äspnäs.
Tomas flaska var nr. 98 av 700.
Flaskan och kartongen inspirerad av Yngve Gamlin.
Tomas bjöd på en god middag+ ostron, och så fick jag fina tulpaner.

Medan jag var hemma och var "sjuk" så passade jag på att fixa lite kring min huvudmans flytt.

I lördags prövade vi oss på att göra råraka till middag.
Det gick väl så där, men det smakade bra och pricken över iét var regnbågslaxromen som var riktigt god.

I går var det match hemma mot Frösön.
Det var en riktigt spännande match som slutade med 7-5.
Elias gjorde tre av dem.
Petter hade två av sina bästa vänner med i Frösölaget, som han spelar golf med.
Sedan åt vi middag här med mamma, pappa, Elias och Petter tog med sig sin tjej.
Det är så roligt att de har träffats, och jag är så glad för hans skull.
Vi hade 5-6 rådjur här på gården i går kväll.
Vi lägger ut en skopa med renfoder varje kväll, och när vi har potatis och morotsskal får de lite extra.
Vi har ett rikt fågelliv runt fågelmataren.
Det är jättekul att ekorrarna har hittat tillbaka.

Ja det var väl allt i stora drag för denna gång.
Det blev inte mer spännande än så.
På återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar