Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 1 juni 2023

I dag är det precis 10 år sedan som vi flyttade in i vårt hus.
I dag firar mamma och pappa bröllopsdag.
Och Gun har namnsdag.
Tänk vad det är mycket som har hänt.
Vi har hunnit med så otroligt mycket.
Toppar och dalar.
Allt vad det innebär med 5 tonåringar samtidigt.
3 konfirmationer, 3 studenter (snart den 4:e)
Vi har varit till Cypern, Leksand sommarland, Åre och åkt zipline och kabinbanan och Lycksele tillsammans.
Jag och Tomas har varit till London och Österrike tillsammans.
Jag har varit med barna till Paris då Moa fick sin Stora dag.
Flera vändor till Stockholm (gröna lund) och Rolfstorp.
Vi har vågat.
Vi har levt.
Och vi ska fortsätta att leva.

Tomas har tyvärr precis fått veta att han har diabetes typ 2.
Så nu får vi hjälpas åt att tänka om lite när det i första hand gäller maten.
Vi ska fixa det tillsammans.
Han har blivit ordentligt uppkollad.
Även blodtrycket som är lite för högt.
Det kommer att ta ett tag innan kroppen har ställt om, och vant sig med medicinen, först då kan han märka skillnad i blodsockret.
Han ska få massor av kärlek och omtanke 💗

1 juni, det blåser och jag fryser.
Det har blåst konstant sedan vi kom hem från Stockholm.
Tidigt i morse låg tempen på nollan.
Jag köpte faktiskt lite blommor i går som jag har tänkt ha i blomlådorna på altanen.
Avvaktar nog lite med att sätta ut dem.
Det ska bli roligt att se om det blir något av blomfröna, dillen och morötterna som vi har satt.
Nu får gärna värmen komma tillbaka, komsi komsi!

Jag har lärt mig ett nytt ord.
Njutglo= Att passivt, länge och behagligt vila ögonen på elden, ut över havet, skogen eller åkrarna.
Det ska jag göra på semestern.

På återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar