Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 29 mars 2023

Jag gjorde laxplanka till middag i fredags.
Jag hittade ett recept på guldmos som jag testade, och det blev riktigt gott.
Jag blandade ner äggulor och grädde.
En liten lyxvariant.
Och det brände inte fast lika mycket på plankorna, så de blev mycket lättare att rengöra.

Lördagen bjöd på sol redan från morgonen, så Tomas skottade upp runt eldstaden och vi passade på att träffas och göra klämmackor.
Jag gillar ju det enkla, avslappnade och kravlösa.

Det är något speciellt att få sitta ute och äta dessa mackor.
De liksom bara smälter i munnen.
Och rödlöken blir pricken över iét.

Efter middagen blev det en äggtoddy till efterrätt.
Den la sig som bomull runt 💗
Tomas och jag började titta på en serie The last of us, baserat på ett spel.
Riktigt bra och spännande.
Vi tittade även på en film, tisdagsklubben som var helt ok.
Skönt med helger som är helt oplanerade.

I går kväll hade vi fyra stycken rådjur på gården samtidigt, medan det fortfarande var ljust ute.
De är verkligen på sin vakt. 
Det är roligt att stå och titta på dem genom köksfönstret.
Vi brukar lägga ut potatis och morotsskal, och lite annat som blir över som de kan tycka om.
De har gjort stigar runt hela kvarteret.

I dag ska jag klippa och färga håret.
Jag är inte helt bekväm med de där silvriga hårstråna som sprider sig som ogräs, även i ögonbrynen.
Efter den här långa och mörka vintern så känner jag att jag behöver lite uppfräschning.
Man behöver inte göra sig äldre än vad man är.
Eller rättare sagt känner sig.
Snart åker understället av också.
Ser fram emot att slippa både täckjackan och icebugskorna.

I dag är Elias och hans kompisar i Östersund och visar upp sitt UF företag, tillsammans med andra UF företag från hela länet.
De står i Mitt punkten fd Domus hela dagen.
Studenten närmar sig med stormsteg.

På återseende!
:O)

 

4 kommentarer:

  1. Blev en superlördag ❤️

    SvaraRadera
  2. Vi på Ängsgatan kan bara hålla med! Det är sådana dagar som vi mår allra bäst när vi är tillsammans och dessutom få njuta av allt det goda som bjöds! Dessutom gassande sol i 5:e årstiden!

    SvaraRadera