Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 27 januari 2023

Två veckor kvar på sjukskrivningen, och jag känner en enorm stor skillnad i mitt mående.
Jag sover mycket bättre, och det är ju det som har varit det största problemet.
Jag drömmer inte om jobb längre.
Hjärnan har fått vila.
Jag har kommit i kapp, och allt känns så otroligt mycket lättare.
Och framför allt är jag taggad på att börja jobba.
Jag har förnyat min delegation den här veckan.
Det ska bli riktigt roligt att träffa alla igen.
Det enda som jag kommer att sakna är lediga helger.
Jag tror att alla promenader har gjort mig gott.
Jag har kunnat rensa rejält i "arkivet" när jag har gått.

Jag bakade tekakor förra veckan, något som jag nästan aldrig gör.
Jag har lämnat in årsräkningen för min huvudman.
Jag och Elias har gjort en polisanmälan på jackan som vi tror blev stulen på juldagen, med hans bilnyckel och mobilladdare i.
Vi har fått veta att det kan ta upp till ett halvår innan han kan få en ny bilnyckel.
Så till dess får han ha min bil.
Jag har varit och köpt jord, chili och gurkfrön så i helgen ska vi sätta dem.
Sedan tänkte jag börja sätta om lite blommor.
I dag ska jag ta tag i dammtussarna som fladdrar omkring fötterna.
Kanske tar jag en dans med skurkäppen också.
Det var ett bra tag sedan som vi tog oss en rejäl svängom.
Sämre date kan man ju ha, den gör ju som jag vill 😂

Det var allt för denna gång.
Trevlig Helg och på återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar