Leendet du sänder ut vänder åter till dig




lördag 10 december 2022

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja.
Det är känns som det är jättelänge sedan som jag skrev.
Men nu har jag både tid och ork.
Jag får gå tillbaka några veckor.
Tror att jag hamnar på första adventveckan.
På tisdagen åkte jag och en kollega till Hallstaberget i Sollefteå på
2 planeringsdagar.
Riktigt bra dagar med bra innehåll.
Nu är det bara att hoppas att det blir något bra av allt som vi kom fram till.
Allt som allt åkte ca. 350 personer från vård och socialförvaltningen från kommunen dit under en tre veckorsperiod.
På torsdagen satte stresskursen i gång på riktigt.
Det är en liten grupp med trevliga deltagare, så det känns riktigt bra.
På lördagen var det bandy för hela slanten hemma, plus att jag han med att träffa min nya huvudman, som jag har blivit förvaltare till, och hans barn.
Det är riktigt kul att bandyn har kommit i gång igen.
Och roligt att jag har fått förtroendet att bli förvaltare.
På söndagen blev det lussebullar.
Så på kvällen hade vi 1:a advents fika här hemma med barna, mamma och pappa.
Så mysigt!

Förra veckan flöt på med jobb.
På fredagen åkte Tomas och jag till Umeå.
Vi checkade in på hotellet och sedan gick vi en sväng på stan.
Med siktet på bla te och kaffebutiken i Utopia köpcentrum.
En öl och en lättare lunch på O´learys. 
Middag på hotellet och sedan gick vi till Energi arena där julkonserten var.
Förväntningarna var höga.
Vi hade ju väntat ett helt år på detta.
Jag beställde biljetterna två dagar före julafton.
Tomas julklapp.

Förväntningarna uppfylldes med råge.
Vilken duo med band tillsammans.
Magiskt!
Lisa är bra men Magnus är ännu ett strå vassare faktiskt.
Han har en fantastisk röst.

Jag har inte varit så mycket för julkonserter men denna var verkligen super.

En blandning av jul och deras egna låtar.
Jag kände mig så glad, nöjd och lyrisk.

Efter frukost på lördagen åkte vi ut till Avion köpcentrum.
Först Ikea och sedan några affärer för att köpa lite julklappar.
Sedan gjorde vi en favorit i repris och gick på O´learys.
Varför ändra på något som är bra?
Det är både trevligt och mysigt.
Vi träffade Strömsundsbor både på hotellet och ute på stan.
Detta blev minst sagt en bonushelg med en massa mys.
Förutom när vi var med grabbarna dit då de fick utmana gladiatorerna, så är det nog första gången jag åkte dit utan att bo på hotell Björken och vara med Moa på sjukhuset.
På söndag kväll kom Elias och visade upp bilen som han hade köpt tidigare på dagen.
Jag är så otroligt glad för hans skull.
Det är så roligt att se hur de växer och utvecklas.
Just nu gör han sin andra praktik i höst på team sportia.
Han och ett par killar till i klassen håller på att starta ett UF företag.
Det ska bli spännande att följa.

I tisdags fick jag ett otroligt sorgligt besked.
Marias syster Anna avled på em efter en hård kamp mot cancern.
Själva cancern var borta, men efter alla hårda behandlingar och komplikationer så orkade inte kroppen mer.
Jag är så ledsen för alla hennes närmaste.
Det är så fruktansvärt orättvist.
På kvällen när jag var ute och gick med Chess såg jag detta löv i snön och tänkte på Anna.
Sedan tände vi ett ljus för henne som fick brinna hela kvällen.
Jag hoppas att hon får vila på det vackraste molnet 💗

I onsdags följde jag med Moa till Östersund på sjukhuset.
Hon träffade Isabella och en till läkare.
De kom fram till att de ska steloperera hennes ena lillfinger.
Den kan bli med kort varsel.
Så nu får vi bara vänta och se när det blir.
Efter några ärenden i Lillänge så åkte vi hem.
Sedan var det bara att åka tillbaka till Hammerdal och kastrera Chess hos veterinären.
Vi valde en kemisk kastrering med ett chipp i nacken.
Det gick så smidigt och lätt.
Det verkar minst ett halvår.

I torsdags blev det träff med överförmyndaren och lite bankärenden till min huvudman, och sedan direkt på stresskursen.
Vi avslutar alltid med yoga.
Det är både skönt och avkopplande.
Lite som stretchövningar.

I går åkte Tomas till Karlstad med partikamrater på kommun och regionkonferens.
Han har blivit invald i både kommunen och regionen.
Så i onsdags var han i Östersund på regionmöte och på torsdagen var det kommunfullmäktige i Strömsund.
Så denna vecka får han verkligen politicka som vi kallar det 😄
Det är mycket att lära sig och sätta sig in i.
Så det är bara jag och Chess hemma.

Men jag är inte göralös.
Skönt att få disponera tiden precis hur och som jag vill.
Jag har bla följt bandymatcherna i Dorotea.
En förlust mot Dorotea, och en vinst mot Brunflo.
Tid för reflektion.
Och lite annat fix.
I morgon ska jag fortsätta.

Så nu är det väl bara att svida om till balklänningen och bänka sig framför tvn och titta på Nobelfestligheterna?
Kanske en liten stund, sedan kan det nog bli en film.
Lugnt och skönt.
Elda i kaminen...
Jag behöver det efter den här veckan.

På återseende och ha en riktigt mysig 3:e advent.
:O)






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar