Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 18 augusti 2022

Innan jag börjar att skriva om resan så backar jag till torsdagen innan vi åkte.
Då firade vi Elias lite i förskott.
Han fyllde nämligen 18 år på lördagen den 6:e.
Så klart blev det både konfetti och ballonger (18).
Nu är minstingen myndig.

Redan dagen efter födelsedagen åkte han upp till Vilhelmina, för att påbörja intensivutbildning för körkortet på måndag morgon.
I går skrev han provet som han fixade galant (58 poäng)
I dag tog jag semester för att åka upp och hämta honom.
Kl 13 körde han upp.
Pirrigt!
Han klarade det 😄👍
Så fantastiskt skönt och roligt.
Jag är så glad och stolt 💗
En milstolpe i livet.
Frihet.
Nu är det bara en bil som fattas.
Han körde hem, och nu har han fått låna bilen hela kvällen.

I går firade vi Moa på hennes 21 års dag med pizza och tårta.
Hon har sagt upp sig och slutar på Barona den 31/8, och den 1/9 börjar hon jobba inom hemtjänsten i stället.

Jag gläds med, och känner mig tillfreds när det går bra för barna.
Det är det som är viktigast.

På återseende snart igen

:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar