Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 12 juli 2022

Arbetsmoral!
Min arbetsmoral är hög.
Så pass hög att när jag blir sjuk så får jag dåligt samvete, och känner mig som en svikare.
Självklart ska hälsan gå först, men...
Jag tror att det sitter i huvudet att man ska jobba och göra rätt för sig.
Kruxet är att när jag är ledig så kan jag inte släppa jobbet, och hjärnan fortsätter att gå på högvarv.
Och det har den gjort lite för länge nu.
Jag har ju skrivit tidigare att: jag ska bara...
Jag trodde att jag skulle hålla i hop sista veckan innan semestern, men jag föll på målsnöret kan man säga.
När stresspåslaget är för hög.
Hjärtklappning.
Ont i magen.
Nära till gråt.
Dåligt tålamod.
Jag känner igen tecknen.
Det är bara att konstatera att jag är för trött och slut (igen).
Då var det dags att lyssna på kroppen (igen).
Så blir det när man inte har någon inbyggd stoppknapp, när hjärnan är nära överhettning.
När man vill för mycket, och att det ska bli så bra som möjligt för alla.
I söndags var jag i valet och kvalet, ska jag eller ska jag inte.
När jag väl hade bestämt mig, och sjukanmält mig så kändes det ändå som en lättnad.
Men det satt jäkligt långt inne.
Nu ska jag försöka fokusera på att bara göra det jag känner för den här veckan.
Vila och återhämtning.

Det känns jättetråkigt att jag inte lyckades ta mig ner på Dundermarknaden någonting.
Lördagen regnade bort och så hade vi middagsgäster.
På fredagen jobbade jag till över 16 och sedan var vi bjudna på middag till Maria och Mattias.
Det var supertrevligt.
Precis vad jag/vi behövde.
På söndagen tog jag en långpromenad med Chess, rengjorde grillen och tog mig ett varmt bad.
Kanske för att Tomas har blivit politiskt engagerad, och stod i deras tält på marknaden både på lördagen och söndagen.
Vi brukar alltid gå på marknaden, ta en öl och äta langos tillsammans, men nu när han inte kunde så blev det ingenting.
Ja ja, vad är väl en bal på slotten? 😉
Vi ska ju åka till Österrike.
Visst finns det en viss oro för strejken, men alpresor har lovat att kontakta oss om något ändras.
Eftersom det är de som har hand allt så måste det väl gå byta flygbolag om det fortfarande är strejk då.

I fredags var Tomas på hörcentralen på sjukhuset i Östersund, för sin tinnitus.
Han har "bara" väntat i 2.5 år.
Och det resulterade i att han ska få pröva ut en hörapparat i augusti.

Just nu ser vädret inte så lovande ut på YR i Ankarvattnet i helgen, men det hinner ändras, förhoppningsvis.
Jag är i alla fall glad, och ser fram emot att åka dit, jag och alla grabbarna inkl Chess.
Mys delux.

På återseende!
:O)

 

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där att inte vilja sjukanmäla sig. Jag har jättesvårt för det. Däremot under pandemin när man var tvungen att stanna hemma för minsta lilla var det lättare. Vila nu och fokusera på återhämtning, tänk snälla tankar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Hanna för dina omtänksamma ord, det värmer verkligen 🥰. Kram Katarina

      Radera