Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 10 februari 2022

Efter att de tog bort lillskogen så har vi fått denna utsikt.
Riktigt vackert med dimman som sveper över vattudalen och bron.
Upptäckte att bron ligger mer till vänster än vad jag trodde.
Jag hade gissat lite mer snett till höger. 
Detta kort tog jag förra fredag efter att jag hade gjort helg.
Tomas blev sjuk på fredagen och har varit hemma sedan dess med en seg förkylning med feber och hosta.
Jag klarade mig fram till måndag kväll då jag började känna mig lite snuvig.
Tomas tyckte att det så klart ska vara jämställt.
På tisdag tilltog det med huvudvärk och lite feber.
Blev lite orolig då jag fick ont i alla tänder i överkäken.
Det kändes som att de skulle lossna då det även tryckte på neråt.
Googlade och läste att rötterna till tänderna i den övre tandraden sträcker sig upp mot och i bland in i bihålorna.
Rötterna känner av när bihålorna sväller och kan leda till smärtsamma ilningar eller lätt tryckkänsla.
Åkte och tog coronaprov.
Svaret kom i går.
Positiv.
Så då fick även jag vara med i statistiken över smittade/insjuknade.
Precis på samma dag som restriktionerna släpps, och folk står i kö till nattklubbarna.
Lite komiskt är det faktiskt mitt i allt elände.
Att jag har klarat mig så här länge är ett under.
Har känt mig riktigt skruttig.
Men i morse orkade jag både duscha och ta en promenad, så jag tror att jag kan jobba redan i morgon eftersom jag jobbar hemifrån.
Efter lördag ska jag enligt vad jag förstår inte smitta, även om jag har kvar symptom.
Får vara glad att det blev en lindrigare variant.


Domherren sitter och solar sig utanför fönstret till hemmakontoret.
Förra veckan hade vi besök av gråsiskor.
Det är full fart runt fågelmatarna innan solen ens har hunnit gå upp.
Det är ovanligt mycket domherrar i år, både honor och hanar.
Det är tur att nötväckan sprätter ner frön till dem eftersom de sällan äter från fågelmatarna.
I år har vi hängt ut späck som större hackspetten kommer och pickar på nästan varje dag.
Nötskrikorna är också stammisar.
Liksom talgoxar, blåmesar, pilfinkar, grönsiskor, bergfinkar, bofinkar, rödhake, koltrastar, björktrastar, sidensvansar, kråkor, skator, råkor och i bland nötkråkor
Det är kul med liv och rörelse utanför köksfönstret.

På återseende
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar