Leendet du sÀnder ut vÀnder Äter till dig




mÄndag 11 oktober 2021

Ja nĂ„gon vidare paprikaodlare blir jag nog inte 😂

Hur mycket regn kan det komma egentligen??
Det dÀr mysiga med att det smattar pÄ taket kÀnns lite överskattat just nu.
Vi tröstade oss med en kladdkaka till efterrÀtt i gÄr.
Helgen har varit bra.
I gÄr fick vi Àntligen gÄ pÄ en innebandymatch.
BĂ„de Petter och Elias spelade.
Det var fullt med folk.
Det var en otroligt jÀmn match de första tvÄ perioderna.
TyvÀrr blev det förlust mot FrÀnsta.
Det finns en del att pÄpeka vad det gÀller den vinsten, ett par domarbeslut till det vinnande lagets fördel, men det Àr inget vi kan pÄverka ÀndÄ tyvÀrr.
Tomas har grejat ute pÄ gÄrden, sÄ nu Àr allt förberett inför vintern.
Sedan gjorde han risotto med (stora) rÀkor, till Petters stora förtjusning.
Och det Àr riktigt gott.
Vi har varit behjÀlplig hos Tomas förÀldrar.
Eldat i kaminen och tittat pÄ Zebrarummet.
Förra helgen plöjde vi igenom hela sÀsong 2 av Det som göms i snö.
Det Ă€r bedrövligt dĂ„ligt utbud pĂ„ tv´n pĂ„ lördag kvĂ€llarna just nu.
Lego masters pÄ bÀsta sÀndningstid?
Ja det roar sÀkert nÄgra riktigt inbitna legofantaster.
InsÄg att det faktiskt finns en till supertrÄkig hushÄllssyssla, att rengöra kondensorn till torktumlaren.
Livet Àr inte roligare Àn sÄ just nu pÄ videstigen.
Och jag kÀnner mig riktigt nöjd med det.
Jag har inte sÄ höga krav.
Att trivas hemma Àr nÄgot som jag vÀrderar otroligt mycket.
Lugn och ro.
ÅterhĂ€mtning.

Nu fÄr vi hoppas pÄ att solen ska visa sig.
Ha en fin vecka.
:O)

 

2 kommentarer:

  1. Hej vÀnnen!
    SÄ hÀrligt att allt Àr klart utomhus!
    Jag hÄller verkligen med dig om tv-utbudet pÄ lördagar! SÄ sorgligt dÄligt!
    Vad det gĂ€ller livet, sĂ„ Ă€r det likadant hĂ€r! Jag har heller inga höga krav! För mig Ă€r det viktigt att nĂ€ra och kĂ€ra har det bra och jag trivs ocksĂ„ fantastiskt bra hemma! Även om det Ă€r kul nĂ€r det hĂ€nder lite saker dĂ„ och dĂ„! Ha det nu sĂ„ bra du kan, och Tack för dina alltid sĂ„ gulliga kommentarer! Kram och hĂ€lsa Tomas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. đŸ„°đŸ€—đŸ˜„ Tomas hĂ€lsar tillbaka. Kram Katarina.

      Radera