Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 29 oktober 2021

Dagsfärska kort från Strömsund.
Jag fick starta dagen med att agera den barmhärtiga samariten.
När jag kommer in i garaget för att ta fågelfröna så ser jag att den ena råttfällan är borta.
Jag hör att det rasslar bakom hyllan.
Fyyyy!!
Så jag började att flytta lite försiktigt på grejerna för att kunna se.
Det var en ganska stor mus som hade fastnat med två ben.
Jag tog en snöspade och tog upp den på, och bar ut den på gräsmattan.
Jag klämde upp råttfällan med spaden, och då kunde den pinna i väg.
Det kändes bättre än att jag hade låtit den dö en långsam död.

I går skjutsade jag Elias till hans faster Kickan och Janne på Frösön.
Vi blev bjudna på jättegod middag.
Elias sov över där eftersom bussen gick så tidigt i morse.
I morgon kväll spelar de sin första match mot Södermanland.
Det är tur att vi kan streama matcherna och titta på dem hemma.
Det hade så klart varit jätteroligt att vara på plats.
Det var nog Elias tränare som fick honom att ändra sig.
Han är duktig på att peppa.
Det är modigt, men även nyttigt att åka helt själv.
Det är några i laget, plus tränare som han känner lite grann sedan förra gången han åkte till Gävle.
Jag är en mycket stolt bandymorsa 😄

Så här i efterhand så var det nog tur att jag bestämde mig för att inte åka ner nu, eftersom jag ska börja på det nya jobbet på måndag.
Det hade nog inte varit så populärt att börja med semester.
Allt har en mening, även om det blev på bekostnad av att jag inte är där och hejar på laget.
Det där samvetet...
Önskar att jag kunde klona mig i bland.

Jag tycker inte om att köra när det är mörkt, och tjock dimma var det också.
Det enda som var bra var att det inte var halt i alla fall.
Och tack gode gud för att det inte var några djur på vägen.
Tur att jag kände mig pigg.

I kväll spelar "Petters" lag i Östersund som vi ska titta på i tv soffan.
Efter att vi har firat Alva.

På återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar