Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 8 juni 2021

När vi besökte norell.life förra veckan så köpte jag med mig en påse supergrönt hem.
Det smakar ungefär som gräs, men det går blanda pulvret i vad man vill.
Själv har jag det i smoothien på morgonen, och på kvällen blandar vi det i vatten.
Pulvret innehåller många vitaminer och mineraler som är bra för mycket.
Jag tänker att det går alltid att pröva.
Just nu har vi uppehåll med D-vitaminet.
Men vi fortsätter med ingefärashot och supergrönt varje dag.
Jag tror att det viktigaste, oavsett vad det är att ha rutiner.
Sedan tror jag att det ska vara lagomt av allt.
Inte extremt åt något håll.
Jag upplever att många rivstartar och lessnar efter ett tag.
I smoothien har jag olika frysta bär som jag kör i blendern tillsammans med linfrön och chiafrön.
Ägg försöker vi äta så ofta vi kan.
En bra balans för oss helt enkelt.

Tomas fick sin första vaccinspruta förra veckan.
Andra sprutan blir i juli.

Jag har bokat för att vi ska åka och äta Grillat i Imnäs även i år.
I fjol var vi dit på Petters födelsedag, och alla fick mersmak.
Deras ribs är verkligen något utöver det vanliga.
Och de som åt hamburgare kände samma sak. 
De har utökat menyn så det kan kanske bli en ny smakupplevelse, om jag kan motstå ribsen vill säga.
Sedan har jag bokat gokart i Östersund.
Det ska bli så häftigt.
Vi är 9 pers. som ska köra.
Vi får bara hoppas att vädrets makter är med oss.
(Regnar det så får man inte köra)
Nu håller jag på att fila på en tripp ner över Sverige i augusti.
Det är mycket som ska stämma för att det ska gå i lås.
Hundpassning,  födelsedagar (Moa fyller 20 år och Elias 17 år) etc.
Men vi får ta en sak i taget, och ha lite is i magen.
Det brukar alltid ordna sig.
Jag vill hinna så mycket på sommaren.
En viss logistik krävs för att pricka in i alla fall det viktigaste.
Det måste alltid finnas utrymme för spontanitet också.
Ta dagar som de kommer.
Tänk om sommaren vore lika lång som vintern, och vintern lika kort som sommaren.
Då hade jag nog inte känt mig lika stressad över att få i hop det.
Jag jobbar ju hela juli så då är jag inte ledig alla helger som Tomas är.
Än så länge njuter jag varje dag som det är sol och värme.
Det grönskar och växer i pallkragarna.
Det ser ut som att hallonbuskarna också håller på att ta sig 😄

Den här veckan slutar skolorna.
Elias har gått första året på gymnasiet.
Helt sjukt vad fort åren går.
Jag tänker ändå om de hade lyssnat på mig redan när han gick i 7:an, ang matten, så hade han kanske fixat det han tyckte var svårt redan då, i stället för sista terminen i 9:an.
Då hade vi sluppit mycket oro.
Då hade kanske Elias sluppit gå på extra matte och sommarskola, när alla andra hade sovmorgon och sommarlov.
Jag är så glad att hans sista mentor lyssnade på mig och löste problemet.
Och Elias fixade det 😄😄😄
Föräldrar känner ändå sina barn bäst trots allt.


Ha en fin dag!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar