Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 10 juni 2021

Alltså vilken sommar.
Det är så vackert.
Jag älskar ljuset och värmen.
Att cykla till jobbet på morgonen.
Sitta ute och äta.
Fågelkvitter.
Sätta på mig en somrig klänning.

Livet känns så mycket lättare, roligare och trevligare.
Att kunna ha alla dörrar öppna.
Sätta Chess på linan och han kan ligga på bron eller under studsmattan i skuggan.
Hänga ut tvätten.
Åka till Paradisviken och bada.
Äta glass.
Titta på Allsång på Skansen och Ernst.
Ligga i solstolen på altanen och dricka ett glas bubbel.
Ta en sväng med moppen.
Cykla ner på Hörnet och ta en öl och sitta och surra med folk.


Jag längtar efter ledighet.
Men det dröjer ett tag till.
Jag ska försöka ta vara på all ledig tid fram till semestern.
Och hoppas på att allergin ska ge med sig.
Det är skittrist att vakna och känna mig sjuk varje morgon.

I går kväll blev jag och Tomas bjudna på fika till Peter och Carina.
Vi har inte träffats på ett tag, så det var extra trevligt och roligt.

Njut och må så gott!
:O)


 

2 kommentarer:

  1. Så härligt inlägg! Bortsett från din allergi! Hoppas att det blivit lite bättre! Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som att det äntligen har börjat att lugna ner sig med pollen :) Det känns skönt att slippa kännas mig råförkyld varje dag jag vaknar.
      Kram Katarina.

      Radera