Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 29 januari 2021

Kortet är taget nu på morgonen, -18 grader.
Såg inte att det satt en skata i trädet förens efteråt.
Januari har känts som en lång transportsträcka.
Och jag förmodar att februari blir likadan.
De är nog de månader på året som jag tycker sämst om, efter oktober och november.
Det är oftast väldigt kallt, mörkt och massor med snö.
Ändå märker jag att dagarna har blivit lite längre.
Så ljuset är verkligen välkommet.

Jag blev förkyld igen.
Så jag fick ta det 4:e coronaprovet i tisdags sedan i maj.
Som tur var även det negativt.
Jag ska inte sticka under stolen med att jag är lite nervös innan jag får provsvaret.
Men det är otroligt smidigt att kunna boka tid själv via 1177 , och sedan få sms när provsvaret har kommit på samma ställe.

Nu har även Elias skoterkörkortet.
De hade teorilektion i lördags, på söndagen praktik och prov.
I går åkte han och Moa ut på en liten tur.
Tur att det var lite mildare då.

Petter hade videomöte/anställningsintervju i går med ett företag.
Så nu hoppas jag och håller tummarna att han får det jobbet.
Det vore toppen!

Har börjat med årsräkningarna.
Tänkte att det lika bra att börja när jag ändå har tid.
Jag lyckades få till det på första försöket, med första huvudmannen i går.
Jag trodde ju inte att det var sant när jag såg att det stämde på öret.
Det händer ju nästan inte.
Så då får jag se hur det går i dag med den andra huvudmannen.
Det är så skönt när man får lämna i från sig papperna till överförmyndaren när allt är klart.

I morgon fyller pappa år, och på söndag fyller Chess 3 år.
Så det ska vi så klart fira.
Det kan nog bli ett extra stort ben till Chess.
Hoppas att du får vara frisk. 
Inte minst att du klarar dig från covid.
Önskar dig en riktigt trevlig och skön helg.
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar