Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 25 september 2020

Förra lördag var vi och plockade lingon.
Vi blev glatt överraskade att det fanns så mycket, och att ingen hade hunnit före oss.

Tomas var inte beredd på att jag stod med kameran och fotade.
Han hade fullt upp med vart han skulle börja plocka.
Stora fina lingon överallt.
Vi plockade en 10 liters hink på ett par timmar.
Sedan var vi nöjda.

En stubbe med historia.
Tycker om naturens egna konstverk.

Chess var med och trasslade in sig lite här och var.

 
På söndagen blev det fläsklägg och rotmos.
För att vara första gången som vi gjorde det så blev vi riktigt nöjda.
Och jädrar vad gott.
Det är inget man ställer sig och lagar efter jobbet direkt.
Mamma och pappa kom och gjorde oss sällskap.
Det gäller att hitta de där tillfällena när vi kan träffas.

I dag är det bättre väder. Solen skiner.
Strax efter att jag hade lagt upp gårdagens inlägg skrev Moa att hon hade lektioner ända till 16.30.
Så då var det till att tänka om.
Efter att jag hade besiktat den lilla blå, åkte jag och tränade i stället.
Efter middagen bokade jag en biljett till när jag ska åka och hälsa på Moa.
Så vi ska åka och handla i dag i stället.
Petters bil gick igenom med bara en lampa som behövde bytas.
Värre var det med Moas bil för ett tag sedan.
När hon kom ner till Knivsta började det gnissla i hjulhuset.
Hon lämnade in den på Mekonomen, och slutsumman landande på 6700 kr.
Ja vad gör man? Hon kunde ju inte betala hela den summan själv.
Och jag var bara glad att det inte hade hänt något på vägen ner, tex på motorvägen.
Hoppas att den håller sig hel nu ett tag.
Bilar är ett nödvändigt ont.
Om inte dem krånglar så är det något annat.
Tur det jag får lön i dag 😁

Önskar dig en riktigt skön och trevlig helg.
På återseende!
:O)


3 kommentarer:

  1. Ha ha ha, ja jäklar vilket snyggt kort på mig ;)

    SvaraRadera
  2. Jag och livskamraten var ute i går och skulle plocka lingon och svamp på ett av favoritställena. Vi förstår att vi inte är ensamma i skogen, människor har vi inte mött där. Rätt som det är står vi står öga mot öga med en flock älga, ca. 7-8 mtr. Vi han att räkna till 4-5 djur varav en kalv. Älgpappan skällde, det trodde jag var en hund, gillar inte lösa hundar i skogen. Sen började han frusta och gå mot oss som nu var förstenade. Men sedan blev det fart på oss. Det blev kanske 1/2 lit.lingon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken upplevelse :) Skräckblandad förtjusning kan jag tänka mig?
      Skönt att det gick bra.
      Lingonen finns kvar till ni törs åka tillbaka dit igen.
      Tack för att du kikade in och skrev en kommentar. Det är lika trevligt varje gång :)
      Mvh Katarina.

      Radera