Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 10 september 2020

Alpmarton
Påminner litegrann om livet, det spretar åt olika håll, men står stadigt på jorden.

Det går fort i svängarna nu.
Moa ringde här om kvällen och sa att hon hade skrivit på ett kontrakt på en 1:a med kök och toalett.
Emmas kille hade hittat den, så de åkte dit och tittade, och så bestämde hon sig direkt.
Den ligger mellan Knivsta och Uppsala.
Och hon får flytta in den 1 oktober.
Det kommer att bli skönt att ha något eget, och slippa tänka på att ta hänsyn till varandra hela tiden. 
Det går bra ett tag att bo hos någon annan.
Så nu håller jag på att skriva en lapp på allt hon kan behöva ta med sig.
Hon ska komma hem och hämta lite möbler och annat i slutet på månaden.
Så då hoppas jag får semester så vi hinner träffas.

Denna blomma har blommat hela sommaren.
Jag vet tyvärr inte vad den heter.
Den har bra skydd under taket på bron, så den slipper det värsta regnet.
Känns trist att veta att det bara är en tidsfråga innan det fryser på, och jag måste kasta den.
Tror att det kan bli svårt att förvara den inne.


Påfågelblomma
Den här har också blommat bra i sommar.
Den slår ut när det är varmt och soligt. 
Annars drar den i hop sig.
Jag lyckades faktiskt få en pionblomma efter alla år som vi har bott här. 
Hoppas på fler nästa sommar.
Jag älskar pionknopparna, just innan de ska slå ut.
Jag flyttade den för några år sedan, och det tyckte den förmodligen inte om.

Ansträngda familjerelationer.
Man pratar inte så mycket om sådant.
Det finns alltid två versioner. Kanske tre.
Det är vanligare än man tror.
Det finns säkert en och annan som känner igen sig.
Känsligt ämne.

På återseende!

:O)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar