Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 19 maj 2020

Nu var det länge sedan som Chess fick utrymme i bloggen.
Han ligger oftast under eller bredvid mitt databord.
Han är verkligen ett härligt sällskap.
Vill alltid vara i närheten.
I bland har han smugit sig dit, utan att jag har lagt märke till det, så det händer att jag råkar kliva på en tass eller svansen.

Det är kanske inte alltid dem bekvämaste platserna som han väljer, men det verkar ju funka för honom.
Vid minsta ljud utanför så signalerar han.
Inget kan gå obehindrat förbi.
Därför gillar han att sitta ute på altanen och hålla koll på alla som passerar.
Han är inte så förtjust i att borsta tänderna. 

Han smyger gärna och gömmer sig bakom toaletten. 
Men när det är gjort tror jag att det känns skönt.
Framför allt så får han en mycket bättre andedräkt.
Och det känns lite bättre när han slickar en i ansiktet, när vi frågar om han är snäll.

I bland hoppar han ner i badkaret och vill dricka vatten ur kranen.
En trognare vän får man nog leta efter.
Och det kan faktiskt vara riktigt skönt att slippa prata så mycket de dagar som jag är ledig.
Och han ställer inga krav.
Bara att få gå ut, och det gör jag mer än gärna. 
:O)

3 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Åhh han är så söt, och visst är det ett fantastiskt sällskap! Finns nog inga som är så bra på att visa sin uppskattning och kärlek som just vovvar! Jag känner igen så mycket av det du skriver om Chess, för Loke brukar göra mycket av det Chess gör. Ja du de berikar verkligen ens liv! Hoppas nu att snön som ni haft har smält bort och att du kan börja klä dig lite tunnare! Här är just nu strålande sol och +15 c i skuggan. Allting blommar och björkarna är fullt utslagna. Ja det var även en liten väderrapport härifrån! Ha det nu så gott och var rädd om dig! Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Annika för din fina kommentar :) Härligt med sommar!! Vi fick två dagar. I dag regnar det :( Kanske bra för torra gräsmattor, men inte för mitt humör. Det får bli en städ och tvättdag i dag. Det behöver ju göras det också.
      Kram Katarina :)

      Radera
  2. Hej, om du behöver anställa en pålitlig hackare för att övervaka din partners telefon på distans, kontakta deadlyhacker01@gmail.com eller whatsapp: +1 3478577580. Deras tjänst var verkligen bra.

    SvaraRadera