Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 7 februari 2020

Strömsund fredagen den 7 februari 2020.

Att ha förmågan att glädjas åt det lilla.
Att ha en positiv inställning.
Att vara glad, nöjd och tacksam.
Jag tror att det är bra att påminna sig själv, och andra om just det, fler än en gång.

Jag läser i stort sätt varje dag om vad man råds att inte äta, göra och använda.
5 råd till en bättre sömn...
10 råd för en hälsosammare livsstil...
Du ska inte äta det och det, för det är cancerframkallande...
Ja du har säkert sett det själv.
Och efter ett tag så kommer det nya forskningsrapporter, om att då är det inte farligt längre att äta eller dricka...
Vad och vem ska man tro på???
Lagomt av allt, är mitt motto.
Ingen överkonsumtion av någonting. 
Tror inte heller på extremträning. 
Sedan om det håller vet jag inte.
Man ska göra, äta och dricka det man mår bra av.
Tror dock att många kan bli väldigt förvirrade av alla råd och tips.
Helst de med dålig självkänsla.

Det känns äntligen som att det finns hopp!!!
Efter gårdagens utvecklingssamtal.
Det är nu eller aldrig.
Sista chansen för Elias att lyckas få ett betyg i matte.
- Du är ju smart.
- Jag är säker på att du kan mer än du ger sken av.
-Du är omtyckt och social.
- Du har förutsättningarna.
-Utnyttja lektionstiden.

I går fick jag ett meddelande på messenger.
Grattis!
Du vann i tävlingen om två biljetter till Tomas Gunnarssons föreläsning.
Träna din inre kondition-lyft dig själv och andra.
På Gamla teatern i Östersund den 23 april.
Att öka ditt välmående och samtidigt bli en bättre vän, kollega, förälder- helt enkelt en bättre medmänniska.
Gissa vem jag har bjudit med mig?
Hon börjar på M och slutar på a.
Personen med samma värderingar och inställning till livet, som jag.
Lika okomplicerad och enkel som människa.
Och som jag vet kommer att uppskatta det lika mycket som jag.
Det ska bli trevligt.

Den 21 februari ska jag på en anställningsintervju.
Får se vart det leder.
Det är inget chefsjobb, för det kommer jag aldrig att söka.
Det är liksom inte min grej. 
Jag kan säga så långt, att det är ett jobb där man jobbar med människor.
Förvånad?
Nä, inte jag heller 😄
Det är något speciellt att jobba med människor i någon form.
Kan tillägga att jag är inte trött på jobbet på Gästis.
Jag är bara nyfiken.

Den första årsräkningen klarade jag på första försöket.
Jag är i fullständig chock 😀

I kväll är det sista A-lags matchen hemma mot Frösön.
Sedan blir det en helg i kommunens tjänst.
Ska jobba med min "bror" Reino. 

När livet känns som att det flyter på.
När det är som vanligt, då är det bra!
:O)

4 kommentarer:

  1. Go kväll! Så vacker bild, jag önskar att vi också hade fått lite snö! Det är alltid så kul att läsa din blogg och dina funderingar över det du skriver om delar jag också!
    jag håller tummarna för dig och att du får jobbet du sökt!! Måste ju även säga Grattis till vinsten, och så kul att bjuda med någon som delar det man själv tycker och tänker!
    Nu önskar jag dig en fin kväll och helg! kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Annika :)
      Jag blir så glad och varm av dina ord.
      Jag uppskattar verkligen att du kommenterar och dina ord känns så äkta och ärliga.
      Kram Katarina <3

      Radera
  2. Väldigt vacker vinterbild. men minus femton lät kallt. Vi hade minus fyra igår och det var nytt köldrekord denna säsong.
    Det är lätt att få en släng av dåligt samvete när alla "experter" berättar saker. Kanalerna är fler och fler. Det är svårt att sila ibland.
    Besserwisser suger energi. Jag för allt för att undvika dem.
    Grattis till födelsehunden. "Pälskling" lät gulligt liksom de personliga ljuden. Ni tycks ha löst det bra med djurallergin. Tur ni bor relativt nära varandra och det inte skiljer massor av mil. Dina barn börjar bli stora nu. Mycket är på G för dem. Jag önskar dem lycka till liksom till dig när du ska på a-intervju. Den fredagen ska vi flyga iväg till våra döttrar. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Bosse :) Jag uppskattar verkligen dina kommentarer mycket.
      Jag blir både varm och glad ska du veta.
      Tänk att Petter blir 20 år i år. Det är helt galet :) Vad som väntar Moa i höst ska bli spännande att se. Hon har goda förutsättningar för både fortsatta studier och för att jobba.
      Och för Elias håller jag tummarna för att han kommer in på gymnasiet :)
      Kram Katarina.

      Radera