Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 12 februari 2020

Storgatan (Lindbergsbacken) 12 februari.
Dimman låg tät på vissa ställen på promenaden med Chess nu på morgonen.
Ca -10 grader.
Det är så härligt att det är ljust relativt tidigt på morgonen.

Den här bloggen är mitt egna lilla kryp in.
När jag är ledig, eller jobbar kväll så brukar jag sätta mig vid datorn medan jag äter frukost.
Jag knäpper på radio Jämtland, eller radio play, de har en massa bra musikkanaler att välja på.
Oftast blir det mix megapol eller lugna favoriter.
Sedan kan jag njuta av mitt livselexir (te). 
Jag har några riktiga favoriter.
Kvitten och brunkullans påminner om varandra, men kvitten har blivit mitt te nummer 1.
Jag försöker variera mig, men de flesta teer är med smak av frukt, bär och blommor.
Det är en bra start på dagen.
Jag tycker om att få tid för mig själv. Och jag tillåter mig verkligen den tiden.
För att ladda batterierna, och skriva. 
Det har blivit en viktig del av mitt liv.
Sedan kan jag börja ta tag i allt som behöver göras.
Vissa dagar kan jag få hur mycket som helst gjort.
Medan andra dagar så hinner jag knappt någonting.
Jag försöker hinna träna.
Jag har en tagg på Hälsan, som jag kan komma och gå när jag vill mellan kl 6 och 22.
Vi får ett friskvårdsbidrag från kommunen på 1500 kr per år.
Det får vi utnyttja som vi vill inom friskvård.
Efter middagen blir det allt som oftast en lite längre promenad med Chess.
Sedan tycker jag att det är fullt tillåtet, att sätta mig i soffan och titta på någon trevlig serie eller något reality program.
Det ger mig avkoppling och nedvarvning innan jag ska sova.

På återseende!
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar