Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 26 november 2019

Helgen som var gick i innebandyns tecken.
På fredag kväll spelade A-laget (Petter) hemma mot Jemtland (Östersund).
Vinst med 8-4.

På lördagen klev vi upp i ottan och Tomas körde till Gällö.
Moa och Elias spelade två matcher.
Moa står i mål och Elias har nr 14.
Vinst både mot Brunflo och Sundsjö.

Genom alla år som jag har följt med barnen på matcher,
så har jag nog varit till alla hallar nu.
Från Dorotea i Lappland, till Bräcke.
Hammerdal, Krokom, Frösön, Östersund, Torvalla, Brunflo och Gällö.
Det blir några mil.
Och inte minst i Strömsund förstås.
Först i den gamla sporthallen, där allt började.
Från början satt jag även med på träningarna.
Sedan har det varit ett antal fotbollsmatcher genom åren också.
Och det som slår mig är att det är i stort sätt alltid samma människor som är där.
Engagerade föräldrar och spelsugna ungdomar.
Föräldrar som ställer upp i fiket (bakar, gör mackjärsmackor, kokar korv, kokar kaffe etc.)
Sitter i sekretariatet, sätter upp sargen, städar, hejar och peppar.
Och så klart ledarna. De gör ett fantastiskt jobb.
Träning två kvällar i veckan, match en helgdag i månaden, mellan oktober och mars.
Jag beundrar dem mycket.
Det är roligt att vara en delaktig förälder i barnens intressen.

På vägen hem stannande vi till i Brunflo och åt middag på Chili.
De har enligt mig, världens godaste kamben.

På söndagen var det sista uttagningen till distriktslaget, inför SM i Gävle efter nyår, i Engconhallen.
Det var sagt att de som blir uttagna skulle få veta då, men i stället blev det bestämt att de skulle skicka ut beskedet till respektive förening, vilka/vilken som kommit med.
För att inte vissa skulle känna sig utpekade, och göra andra ledsna och besvikna på plats.

Ett mycket bra beslut tycker jag.
Så vi väntar fortfarande på besked.
Elias var i alla fall nöjd med sin insats.

I fredags fick jag ta bort gipsskenan. Så befriande.
Så på måndag är jag åter i jobb. Ska bli skönt att återgå till normala rutiner igen.

För att hålla i gång kroppen har jag tränat två gånger i veckan, på Strömsunds hälsan.
Förutom alla hundpromenader.
Tror att det är viktigt att röra på sig, inte minst för att slippa bli deppad av det tråkiga och gråa vädret som det är just nu. Riktigt tungt väder.

Bilen blev klar i fredags.
De bytte startmotorn, och nu går den klockrent, peppar peppar...
Är verkligen supernöjd med både bemötandet, och servicen på Ängsgatans bilservice.

I dag ska jag pyssla lite med att byta till julgardiner i vardagsrummet.

Först stod det helt still.
Jag hade inte en aning vad jag skulle köpa för julklappar till barna.
Och så lossnade det helt plötsligt.
Det är samma visa varje år.
Jag tror inte att de ska bli besvikna i år heller.

Satsar alltid på sådant de behöver, inom rimliga gränser.
Sedan kan de slinka med en eller annan "onödig" också.

:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar