Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 7 oktober 2019

Vid lunchtid i fredags fick jag en överraskning som gjorde mig så glad.
Jag hade vunnit en hotellövernattning på ett hotell i Sundvall.
Så himla roligt 😄
Kul att ha något att se fram emot framöver.

Förra onsdag bakade jag bullar till Solbackens särskilda boende och Gästis,
 
boende, personal och anhöriga.
Vi firade kanelbullens dag ett par dagar tidigare.
Jag hade dukat fint i höstens färger, och med kandelaber.
De fick känna doften av nybakade bullar.
Äta så många bullar de ville, träffas och ha en trevlig stund.

Det skapar säkert även minnen hos de äldre.
Det är tredje eller fjärde året som jag gör detta, och det känns verkligen som en fin tradition 

Efter en lång arbetsvecka så var det skönt att ta en promenad med Chess i lördags.
Eftersom tisdagen bjöd på snö och slask, så kunde jag inte bli mer än lycklig att få uppleva en sådan fin höstdag.
Det var bara att försöka vara i nuet, och njuta av allt det vackra som vi faktiskt har här.
Petter och Tomas var på årets sista golftävling.

Det är så lätt att hela tiden tänka och längta till något annat.
Bara det blir fredag kväll, då ska jag....
Det kan vara svårt att njuta av arbetsveckorna. Det är ju sådant som man bara måste.
Sedan middag, skjutsa till träningen, utvecklingssamtal, föräldramöten....
Det är på helgen man får lite återhämtning, så det är inte så konstigt att man ser fram emot den.
Men jag tror även att det är viktigt att tänka på att försöka göra vardagen så bra som man kan.
Jag/vi har behov av att komma ut efter middagen. Ta en promenad.
I bland blir den längre och i bland lite kortare.
Sedan tycker vi om att titta på någon bra serie.
Sedan hinner vi inte så mycket mer.
Men det är bra nog tycker vi.

När jag kom hem tog jag tag i sådant som vi har legat lite efter med.
Dammsuga övervåningen, tvätta och byta sängkläder.
Sedan åt jag och Elias middag tillsammans.
Han hade sovit över hos sina kompisar på natten.
Det var avslutningsmiddag på golfklubben, så Petter och Tomas var där.

I går bytte Tomas till vinterdäck på alla tre bilarna.
Jag städade nedervåningen och hann även med ett par tvättmaskiner till.
Sedan blev det laxbiffar till middag. Tomas gjorde ingefära shot.
Vi var även en sväng på Dollarstore.

I går for Moa till Vilhelmina igen.
I dag, förmodligen just nu är det halkkörning som gäller.
Jag hoppas att det går bra.
På onsdag är det uppskrivning, och på torsdag uppkörning.
Det känns redan nervöst 😄
Jag är så lägligt ledig på torsdag så då åker jag upp och hämtar henne.

Petter söker jobb. Han har anmält sig på arbetsförmedlingen.
Han har ringt på ett par ställen, men inte fått något svar än.
I dag är han ute med Gunnar och fiskar.
Han besiktade sin lilla blåa pärla förra veckan, och den gick igenom utan några anmärkningar. Jätteskönt!

Elias kom hem en dag förra veckan och var så glad, han ska få A i idrott 😄
Och jag hoppas att matten håller på att lossna. Han fick godkänt på sista provet.
Nu är det bara att hålla tummarna.
Han har kämpat med detta sedan i 7:an.

Jag följde med Elias till optikern på torsdagen för att kolla upp om synen har förändrats, eftersom han har haft så mycket ont i huvudet, framför allt i tinningarna.
Den hade förändrats något. 
Han fick med sig linser hem för att pröva, och så har han glasögonen som han fick för något år sedan.
Han får oftast ont i huvudet efter skolan, och är jättetrött.

Och själv var jag på mammografi förra veckan.
Det känns både bra och viktigt.
Det är fantastisk att mammografibussen kommer hit till Strömsund vartannat år, så vi inte behöver åka till Östersund allihopa. Det tar max 15 minuter.


På min ledig dag tog jag med min huvudman till skoaffären, så hon fick köpa sig ett par nya skor, och även en ny blå jacka, som hon ville ha.

Jag hoppas att du får en riktigt fin vecka.
Tack så mycket för att just du kikar in. Det uppskattar jag mycket.
:O) 

6 kommentarer:

  1. Åh så fina bilder du visar! Är alltid så mysigt att läsa din blogg! Jag kan tänka mig att de gamla verkligen uppskattade nybakade bullar!! Du är så snäll! Förresten..GRATTIS till vinsten så kul!!
    Tänk så fort åren går..dina barn börjar verkligen att bli stora, och jag håller alla tummar för att Moa skall klara körkortet!!
    Önskar dig en härlig höstdag! Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Annika :) I går klarade Moa uppskrivningen. Om en timme ska hon köra upp. Så nu börjar jag bli nervös. Och vad ska då Moa vara? :) Petter har varit på en anställningsintervju nu på morgonen. Mycket som händer nu. Jättekul!
      Tack så mycket för att du lämnar en kommentar. Det är alltid trevligt. Kram Katarina :)

      Radera
  2. Vad många fina höstbilder du visar upp.
    Stort GRATTIS till hotellnatten.
    Jag tror "världen" behöver fler "Katarinor" på många plan. Hoppas du har möjlighet att fortsätta med den trevliga traditionen.
    Två dagar kvar. Jag håller tummarna för att Moa ska få lappen.
    Laxbiffar lät gott. Det har jag aldrig ätit.
    Kram Bosse
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket i dubbelt bemärkelse :)
      Moa klarade provet i går. Om en timme ska hon köra upp. Nu känns det nervöst.
      Du kan gärna få receptet på laxbiffarna och såsen, om du vill ha? Jag kan skicka på messenger.
      Kul att du kikar in och kommenterar. Det uppskattas.
      Kram Katarina :)

      Radera
  3. Du är fantastisk!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :) Jag försöker göra det känns som bra och rätt.
      Kram Katarina :)

      Radera