Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 23 maj 2019

Mösspåtagning för studenterna på torget i strålande solsken.
Kan inte fatta att min äldsta son har gått i skolan i 13 år.
Allt började på Bredgårds skolan i förskoleklass på bikupan.
Och avslutar på Hjalmar strömerskolan på El och energiprogrammet.
Innan dess gick han på Blomslingans dagis.
Sista året han gick där började Elias också där, så då var alla tre där samtidigt.
Och snart ska han förhoppningsvis ta körkortet. Det är inte länge kvar dit nu.
Sedan sommarjobb på campingen hela sommaren.
Fiska och spela golf.
Jag känner mig så glad och stolt att jag har skötsamma och fina barn.
Jag är övertygad om att det kommer att gå bra. Det känner jag i 💗
I bland får jag ha lite is i magen, och tänka att det brukar alltid ordna sig förr eller senare.


Moa har fått avslag på alla "riktiga" sommarjobb som hon har sökt.
Bara de sk feriejobben som hon inte fått besked av än.

Tomas tipsade Moa om att de söker sommarvikarier där han jobbar på adressändring (Ageris) i Ulriksfors.
I söndagskväll satt hon och skrev sitt första cv helt själv.
Hon mailade det till chefen på Ageris, och i måndags kl 15 skulle hon vara där på intervju. 

En halvtimme senare hade hon sommarjobb.
Sååå otroligt kul!!
och oväntat, eftersom hon jämt har sagt att hon inte tycker om att prata med människor som hon inte känner.
Nu kommer hon att prata med okända människor hela dagarna, hela sommaren.
Och det blir utbildning redan nu till helgen.

Moas klass gav ett medborgarförslag om att de skulle få möjlighet att jobba extra inom vården efter första året på vårdcollege.
                            De stod och pratade inför hela kommunfullmäktige, men tyvärr fick de avslag på ett mycket bra förslag.
Det hade verkligen gett dem en bra input i arbetslivet.

Det växer i vårt lilla växthus.
Chili och tomater.
I år blev det körsbärstomater, så det ska bli spännande att se om det går lite fortare att få ätmogna tomater än i fjol.

I söndags åt vi pizza med mamma och pappa.
Ett enkelt och trevligt sätt att träffas och umgås en stund, då veckorna är fulla med jobb och veckosysslor.

Tomas dotter Alva åkte till Kreta på klassresa. 
Tisdag kväll promenad med Maria. Vi har alltid mycket att prata om.
Oavsett hur långt vi går så hinner vi aldrig prata klart.
Och med vissa vet man knappt vad man ska prata om, mer än väder, jobb och hur man mår. Väldigt ytligt prat med andra ord. Knepigt det där.


Tågbiljetterna är bokade tills vi ska åka utomlands.
Blev så förvånad att det gick boka redan. 
Hade ringat in ett datum i juli då det skulle vara 90 dagar innan.

I dag regnar det. En riktig kojdag.
Jag har ledig dag innan jobbarhelg i vanlig ordning.
Jag tänker göra så lite som möjligt.
Ev baka och laga middag.
Jag har en liten hemlis, som jag inte kan avslöja än, men den som väntar på något gott.
;O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar